[1]

SEARMOIN I.

MATA XVI. 26.

Oir ciod an tairbhe a ta ann do dhuine, ge do chosnadh è an saoghal uile, agus anam fein a chall?

NUAIR a chaill anam an duine iomhaigh Dhè, fhuair an saoghal aite-comhnuidhna chridhe. Thilg sànnt, uabhar, agus glòir-mhiann, Adhamh sios gu làr, ocheud staid sholasach, neo-chiontach, shona. Chum na nithe ceudna clann nan daoine fada san staid pheacach bhronach so. ’Nuair a dhiomain Aingeal an Tighearna an duine as a ghàradh; ghlachd an Diabhol è-fèin agus a shliochd air làimh, agus dhiomain è iad fad air falbh o Dhia agus oshonas, gu peacadh, peanas, agus doruinn. O chruthachadh an t-saoghail a ta nithe Dhè nach fheudar fhaicinn,


[2] eadhon a chumhachd siorruidh agus a Dhiadhachd air am facicinn gu soilleir, air dhoibh a bhi so-thuigsin o na nithe a rinneadh. Gidheadhnuair a baithne dhoibh Dia, cha dthug iad glòir dha mar Dhia; agus cha robh iad taingeil, ach dhfhàs iad diomhainnan reusonnachadh fèin, agus dhorchaicheadh an cridhe amaideach. Bhan suilean gun lèirsin, an cridhe gun mhothachadh, agus an inntinn gun smuainteach. ’Nuair a dhealraich Solus na Grèine air an talamh; ’nuair a thainig an Slànuighear a dhionnsuidh an t-saoghail; bha Mac an duine ard-chrèutair Dhe air thalamh gun eòlas air Dia, gun eòlas air fiòr-shonas. Bha an t-anam neo-bhasmhor ag iarruidh sòlas agus toileachas-ìnntinn o na creutairean mealltach, bàsmhor; bha an Saoghal agealltuinn sonais; bha na h-anamianna feòlmhor air an sàsuchadh; bha an corp asnàmh am measg saibhreas agus pailteas: ach bha an t-anam air seacharan; abruadar mu shonas; lan do lotaibh agus do reubaibh; ann an dìth agus ann an uireasbhuidh.

An dèigh don t-Slanuighear mòran do mhiorbhuile a dheanamh; ’n dèigh dha nadur


[3] a rioghachd fhoillseachadh; ’n deigh dha a dheisciobuil a ghairm agus fhoghlum; an deigh do Pheadair aidmheach, Gum bè Criosd mac an bheo: Bha dùil aig moran do na h-Judhaich, bha dùil aig na deisciobuil; bha dùil aig Peadair fèin; gun saoradh e na h-Judhaich o thrailleachd nan Romanach; gun togadh è iadsuas oscionn an naimhde; agus gum bitheadh arioghachd mor agus glòirmhor air talamh.

Ach a chums gum faiceadh na deisciobuil am mearrachd; thòisich Josa air a nochdadh dhoibh; cionnas a bèigin dha-san moran do nithe fhulang; a bhi air a chur gu bàs, agus eiridhsuas aris air an treas . Cha do thùig Peadar na nithe sin, thug è achmhasan da mhaighstir, ag ràdh; gu ma fada sin uaitse, a Thighearna. Tha am freagradh a thug Josa air, gu beachdail aciallachadh, gur è Satan agus gaol a t-saoghail a dhall suilean inntinn. Agus a bha lionadh a chridhe; Imich air mo chul a Shatain, is oilbheum dhomh thu: oir chaneil spèis agad do nithibh Dhè, ach do nithibh dhaoine. ’N deigh so dhinnis Josa gu soilleir do na deisciobuil uile, nach bann air thalamh a bha arioghachd; nach biad


[4] nithe mòr an t-saoghail so, sonas a shluaigh; nach burrain duinair bith mhaighstir ariarachadh gu dìleas, dligheach. Ma bha mòr-ghaol aca air nithe mealltach, bàs-mhor na beatha so; ma bha iadnan tràillean dan anamiannaibh feòlmhor fèin, agus do namhaid an anama; nach robh e comasach gum bitheadh barrachd gràidh aca air Dia; gun iarradh iad a ghnùis agus a chàirdeas oscionn gach ni; agus gun deanadh iad a thoil, ge do chailleadh iad an saoghal mun iagh Ghrian.

Tha an Diabhol agus an Saoghal anns gach am agus àite, amealladh ar n-anama; abuaireadh ar n-aigneidhe; adùsgadh ar n-anamhianna, agus agoideadh air falbh ar cridhe. Chums gum bitheamaidse agus gach neach air am freasdal an aghaidh an t-saoghail. Tha esan aig an robh fiòr-eolas air luachmhoireachd gach ni ann an neamh agus air thalamh, afeòraich da dheisciobuil, do gach crèutair reusantach, do chloinn nan daoine uile; Ciod an tairbhe a ta ann do dhuine, ge do chosnadh è an saoghal uile, agus anam fein a chall?


[5]

Ann an labhairt o na focail so, tho mi cur romham, trid coghnadh Spiorad .

I. Air thùs fheuchain dhuibh, nach bitheadh tairbhe ach call ro-mhòr ann, geda burrain duine gach sòlas, subhachas, beartas, agus a thasan t-saoghal so fhaotainn, nan cailleadh è anam neo-bhàsmhor feinsa mhalairt.

II. Anns an dara àite, anochdadh dhuibh amaideachd nan daoine sin, a tha tilgeadh air falbh, agus acall an anama airson an ro-bheagan do nithe an t-saoghail as urrain tuiteam gan crannchur-sa

III. Anns an treas àite, fiosraichidh mi luachmhoireachd an anama.

IV. ’N deigh so uile, Brosnaichidh mi sibhse, agus mi-fein gu bhi curamach, freasdalach, agus dichiollach mu shonas siorruidh ar n-anama.

I. Air thùs, tha mi gu fheuchain dhuibh, nach bitheadh tairbhe, ach call ro-mhòr ann;


[6] geda burrain duine gach solas, subhachas, beartas, agus ni a thasan t-saoghal fhaotainn, nan cailleadh è anam neo-bhàsmhor feinsa mhalairt.

Tha mac an duine air a dhealbh do dhà , corp agus anam. Tha nithe an t-saoghail so asasuchadh amhiannaibh, abiathadh a thògraidh, agus afreagairt gu ro-mhath do uireasbhuidh a chuirp. Mar than t-Abstol Pol ag radh, Tha am biadh air son na bronn, agus abhrù air son a bhìdh. Tha cuid do nithibh ann a tha tabhairt sòlas don inntinn; tha cuid eile ann a tha tabhairt subhachas don anam fein. Ach mo thruaighe, amhuinntir ionmhuin, tha an solas so neo-tharbhach, siubhlach, truaillidh agus carrthach. Tha an subhachas so cunnartach, fàllsail, fàs agus cealgach. Tha cridhe mhic an duine làn do mhiannaibh. Geda burrain è gach sonas, agus gach subhachas a thasan t-saoghal so fhaotainn, dhiarradh è tuillidh. Tha miannaibh an duine nas farsuinge nan Saoghal so, tha iad oscionn an t-saoghail, agus chan urrain an Saoghal gu bràth an làn-thoilleachadh. ’Nuair a fhuair an laoch trèun


[7] Alastair mòr, làmh an-uachdar air an t-saoghal uile, mar leanabh gun mhathair, ghuil è, nach robh saoghal eile ann air am faigheadh e buaidh.

Chan iad na Righrean, na Prionnsuidh, no na daoine mòra, na daoine is sonadh. Geda bhitheadh gach rioghachd air thalamh fuidh chumhachd aon duine; geda bhitheadh gach bochd agus beartach ameudachadh astòrais; geda bhitheadh gach bèul asgaoileadh a chliù; geda bhitheadh aghlòir agus amhòralachd, air an aidmheil leis gach teanga anns a chruinne-chè; geda mhealladh è slàinte agus aiteas car cèud-bliadhna, geda bhitheadh gach duine mar charaid , agus gach caraid dileas; geda bhitheadh a chlann agus a theaghlach, gu h-uile, gaolach, freagarrach; gidheadh bhiodh sonas an duine so fein mealltach; cha mhairreadh è ach car tamuilnuair a dhfhagadh è an saoghal so, dhfhagadh è a shòlas, agus a shonasna dhèigh. Than corp truaillidh, neo-mhairreannach; ann an ùine ro-ghrad caillidh gach ni talmhaidh an Suim. Tha an duine diom-buan, agus tha gach sòlas talmhaidh, corporra, cosmhail re


[8] corp an duine, diombuan mar an ceudna. ’Sann as an talamh a thainig a cholluin, ’ an talamh a h-àite-comhnuidh, tha mòr-ghràdh aice air nithe talmhaidh. ’Si an duslach amathair, tha còir aig a mhathair air gràdh na colluin; tha i gach ag iarruidh tuille dheth, agus gach afaotainn tuillesa chòir, ’ so a tha reubadh agus alotadh ar n-anama. ’Nuair a tha sinn frighealtach, mu uireasbhuidh a chuirp, tha sinn di-chuimhneach, neo-churamach mu shonas ar n-anama. ’Si a cholluin an eideadh, ’ an t-anam an duine. Tha cholluin gach agus uair ag innseadh a h-uireasbhuidh le iolach ard nan aigneidhibh agus tograibh, tha so adùnadh cluasaibh na h-inntin, an aghaidh gearan ciùin an anama. ’Siad maitheanas peacaidh, fior-chreidimh anns an t-slanuighear, dochasna eadar-ghuidhe agusna fhireantachdsan, gràdh agus càirdeas De amhain, a bheir sonas, subhachas agus aoibhneas don anam neo-bhàsmhor. Thainig an t-anam o Dhia fein, ’sesan athair ar spioraid; than t-anam gu minic air seacharan air thalamh; chan ì so a dhuthaich no àite-taimh; cheangail Dia sonas an anama re chàirdeas fein amhain; cha dthoir gach ni a
[9] thasan t-saoghal gu brath so dha, agus gus am faigh è so, cha bhi è gu bràth sona. Gednach bitheadh ach aon duine air an t-saoghal, agus geda bhiodh gach ni a ta ann aige; scapadh tinneas a sholas agus aoibhneas; chromadh sean-aois a cheann gu làr; agus gednach dthigeadh a h-aon diu so air; geda fhreagradh gach ni rèir a thoil, geda shoirbhicheadh gach na làimh, cha dthugadh iad so uile sonas don anam, nach roghnaiche subhachas bliadhna, na dòruinn car seachduin? Nach fhearr sonas o shiorruidheachd gu siorruidheachd, na solas bochd an t-saoghail so car ceud bliadhna? ’Sann o Dhia amhain a tha air bith, air beatha agus air gluasachd. ’S esan tobar na beatha; ’s ann uaithe tha gach math afruthadh; ’s esan air thùs a chruthaich an t-anam; chruthaich èn duine chum sonais; ’s ann uaithe fèin amhain a gheibh è sonas, mur faigh è so o Dhia, chaneil eilesa chruinne bheir sonas dha; agus mu chailleas è càirdeas , caillidh è sonas, agus anam le cheile. ’ sonas an duine bhi cosmhuil re Dia; chuir Dia chum an t-saoghail è a dhfheuchain agus a neartachadh a shubhailcean. Cha dordaich,
[10] cha do gheall Dia dha fior-shonas air thalamh. Mu tha dùil aige làn-shonas fhaotainn o nithe truaillidh na beatha so; freagradh è a cheisd a tha Criosd, an solus fìrinneach, tobar gach eolais agus gliocais, acur ris. Oir ciod an tairbhe a ta ann do dhuine, ge do chosnadh è an saoghal uile, agus anam fèin a chall?

II. Tha so gam thoirt air maghaidh anns an dara àite gu nochdadh dhuibh mòr-amaideachd nan daoine sin, a tha tilgeadh air falbh agus acall an anama, airson an ro-bheagan do nithe an t-saoghail so, as urrain tuiteam gun crannchursa.

Ma tha air Slànuighear ag radh, nacheil tairbhe ann, ge do chosnadh duine an Saoghal uile, ’nan cailleadh e anam feinsa mhalairt; Gu cinnteach chaneil tairbhe ann do na daoine sin, a tha tilgeadh air falbh, agus areiceadh an anama air luach mòran nas dìblidh, agus nas lughanan ceud mile cuid do bheartas agus sòlas an t saoghail so. Ma bheachdaicheas sinn mun cuairt duinn, ma smuainticheas sinn gu ceart air sonas an t-saoghail; chi sinn nacheil anns a chuid as


[11] fhearr dheth ach bristeadh cridhe; mur biodh dùil againn re fior-shonas an taobh thall don uaigh.

Tha duil aig mac an duine, gu bheil sonas so-ghlacadh air thalamh, agus gu bheil gach làn deth. Ach mo thruaighe! a mhuintir ionmhuinn, ’s dochas mealltach so. Tha sonas an t-saoghail mar bhogha-frois, ’nuair a tha duil againn a bhi teann air, agus gur urrainn sinn a ghlacadh, tha è ruidh air falbh nas fhaide uainn, tha egar fàgail, agusgar dibreadh anns gach dochas, anns gach àite, anns gach ni. Tha duil aig mòran gum faigh iad sonas am beartas; tha dùil aig cuid gum faigh iad sonas o ghlòir agus onoir, tha dùil aig cuid gum faigh iad sonas ann an sàsuchadh an an-mhiannaibh feolmhor, tha duil aig cuid eile gum faigh iad sonas ann an slainte, am boidhchead, an cloinn, an cairdean. Ach mo smuainticheas sinn gu beachdail air gach ni dhiu sin fa leath chi sinn nacheil fior-shonas re fhaotain o aon diubh.

I. Air thùs, chan fhaigh sinn fior-shonas o bheartas. Tha beagan do nithe maith an


[12] t-saoghail so feumail; tha è ceadaichte, tha e ceart, tha e air ordachadh dhuinn nithe feumail fhaotain air arson fein, agus arson air teaghlaich. Ach tha air Slanuighear ag innseadh dhuinn gur gann a theid duine beartach a steach do rioghachd Neamh. Tha mòr-churam mu nithe talmhaidh, agus mòr-ghràdh don t-saoghal gu minic fuaighte re beartas. Ach ma ruigheas curam an t-saoghail air falbh ler cridhe, ma lotas è an inntin, ma mhortas è an t-anam; ’s truagh, ’s aimideach, ’s gorach amhalairt so. ’S trioblaideach an ni beartas a thional; ’s mòr an curam, ’s mor an stri, ’s mor an dichioll, an Iomartas agus an deanadas a ghabhas è, mun cruinnich duine storas re cheile. ’S fheadar dha eirigh moch, agus luidhe anmoch; ’S fheadar dha bhi tric gun bhiadh, tric gun deoch, tric gun chlos, tric gun aoibhneas. Tha chridhe làn do champar, do fhuath, do an-earbsa, do thair, do fhearg, do fharmad. ’ truaighe chàich a bheir aiteas dhasan; ’ beartas chàich a lionas inntin le dubhachas, agus anam le bròn. Tha duil aige gu bheil sonas agus beartas fuaighte re cheile. Ma gheibh è beartas bithidh è air a phianadh aceannach
[13] solais o gach ni. An diugh tha e gu h-aigionnach, aoibhin an dochas re solas o chraos, o mhisg, agus o mhi-gheamnuidheachd, ach am maireach, tha e gu tuirseach trom, tha fheinfhiosrachadh ag innseadh, gun robh è am mearrachdna bharail, gun robh a dhochas faoin, agus gur faileas mealltach a bha è leanntuin. Ach mo thruaighe, amaireach aris di-chuimhnichidh è so, bheir e oidhirp eile sòlas fhàsgadh o na nithe ceudna; biaidh èn ath-latha agearran gun robh iad breugach, carthach; agus mar so, o gu , agus o bhliadhna gu bliadhna. ’S iomad bacadh, ’s iomad rib, ’s iomad ceap-tuislidh a tha eadar an duine beartach agus sonas. Chan eil è smuainteach air aon ni, ach cionnas a chruinnicheas è tuillidh stòrais; agus cionnas a ghlacas e solas leis na haige. ’S duilich an ni storas a thionnal, achs dora gu mòr sonas a ghlacadh leis an lion ghrod, bhristeach, fhallsail so. Than duine beartach eagalach, gum bi è bochd, eagalach gun gaoid meirlich a chuid, gun dthoir a choimhearsnach an car as, agus gu bheil gach duinesan t-saoghal an ti air a mhealladh. Cha ghleidh ar beartas an corp o thinneas, na sùilean o dhearaibh, an
[14] inntin o mhulad, an cridhe o bhròn, an t-anam neo-bhasmhor o dhoruinn shiorruidh. Cha saor beartas ar caraid gaolach, ar brathair cridhe, ar piuthar, ar mathair, ar n-athair, no ar Clann o chumhachd a bhàis. Cha dean storas leaba na h-anshocair mìn, solasach, taitneach; cha spìon beartas an gath as a bhàs; cha scap è air falbh mar dheathach, eagal a pheacaidh; cha ghlan è sinn o ar peacadh gin agus gniomh; cha druid è geataibh Ifrionn; cha stiur è gun mhearrachd gu aros De sinn. Feoraicheam anis an dean stòras sona sinn, am biodh tairbhe ann ge do chailleas sinn ar n-anama, ma gheibh sinn beartas? Gu cinnteach cha bhi. Air an aobhar so, a mhuintir ionmhuin, na leigibh le beartas breugach, carthach ruidh air falbh ler miannaibh; ar cridhe a ghaoid o Dhia, agus ar n-anama neo-bhàsmhor a bhruthadh, a reubadh, agus a mhortadh.

II. Aris. Chan fhaigh sinn fior-shonas o ghlòir agus onoir an t-saoghail so.

S ni taitneach gean-math agus deadh-dhurachd dhaoine glic, maith agus tuigseach. ’S


[15] ni ciatach, tlachdmhor gràdh ar càirdean agus luchd eolais. Ach is ni cunnartach, mealltach, millteach, glòirmhiann, na mòr-dheigh air onoir. ’S iomad bochd a chreach i; ’s iomad banntrach a dhfhàg i lomnochd; ’s iomad dilleachdan a dhfhàg i gun fhear-dìdein, ’s iomad duine treubhach, uasal, measarra a dhfhàg i gun tigh, gun teaghlach; ’s iomad corp a reub i, ’s iomad anam a mhort i. Tha muintir an t-saoghail mun cuairt duinn gu tric aineolach mur beusaibh, agus mur caithe-beatha. Chan fhiach cliù nan daoine so buidheachas; tha ar coguis fhein ag innseadh dhuinn, gu bheil iad an dara cuid breugach cealgach no aineolach. ’Si glòir-mhiann is mathair-aobhair air na blàraibh fuilteach, fuathach a thameasg dhaoine. ’S iomad duthaich, ’s iomad rioghachd a dhfhàg i ruisgte, gun ni, gun sluagh, gun neart. ’Siad no daoine saibhir, uaibhreach, mòr-chuiseach, stròthail, dàna, cruadalach a tha gu minic afaotainn glòir agus onoirsan t-saoghal so. ’S iad na daoine dìblidh, gealtach, aimaideach, miodalach, aineolach gun tuigse a tha gu tricga thoirt dhoibh. Tha eachdraidh a chinne-daona adearbhadh gur fior
[16] so. Agus tha so aciallachadh dhuinn, nacheil glòir agus onoir nan nithe, maith no luachmhor ionnta fèin, ’nuair a tha naimhde Dhe agus dhaoine gu minicg am faotainn o na daoine as suarraiche agus as lugha tuigse a tha air thalamh. An fhiach an ni truaillidh so an strì, agus an iomairt, a tha daoine adeanamh mu dhèimhin? An fhiu an deathach shiubhlach so anam neo-bhasmhor an Duine? Am bi tairbhe aige, ge do chailleas e anam, ma bhuidhneas e onoir o dhaoine? An dean an onoir so, onorach è ann an lathair Dhe? An dthoir ì sonas dhasan t-saoghal so, agus anns an t-saoghal a tha re teachd? An ciùnaich so coguis lotaidh, ’nuair a mhosglas i è o chodal a pheacaidh? Freagradh an duine gloirmhiannach na ceistean so da anam, agus da choguis fein. ’ math a chinne-daona chur air aghaidh, gràdh agus cairdeas Dhe, agus curam mur n-anama priseil fhein, gloir, onair agus sonas mhic an duine air thalamh. Tha fior-ghlòir agus fior-shonas fuaighte re cheile. Tha gàol agus onoir an t-saoghail; fuath dhaoine math, agus fearg Dhia gu minic mar chuibhrionn aig an duine ghloir-mhiannach.


[17]

III Anns an treas àite, chan fhaigh daoine sonas ann an sàsuchadh an an mhiannaibh feolmhor.

Chaneil tràil air thalamh as mugha na esan a thana thrail da aigneidhibh agus da an miannaibh feolmhor fhèin. Tha staid nam bruide nas sona agus nas solaisaich na staid an duine so. Tha brùidean na machrach amealltuin an t-shòlais a chaidh orduchadh dan nadur, gun ghoimh, gun phiann, gun ghrabadh ochoguis, na o reusan. Ach tha mac an duine, creutair reusanta, tuigseachna thràil don fheoil, a phairt bhrùdail da nadur; adi-chuimhneach, agus adeanamh tàir air a reusan, an ni amhain a tha deanamh eadar-dhealachadh eadar ès na bruidean. Than corp air a bhiathadh, ach than t-anam air a leigeadh air dearmad. Tha chuid as mugha do chloinn nan daoine abristeadh gach aithn ar Slanuighear. “Na biodh ro-churam oirbh mu thiomchioll ar beatha, ciod a dhitheas no dholas sibh, na mu thiomchioll bhur cuirp, ciod a chuireas sibh umaibh.” Achs iad biadh, deoch, eudach, agus solàs don cholluin amhain, a tha moran


[18] ag iarraidh; ma gheibh iad na nithe so, tha duil aca gum bi iad sona. Tha iad acaitheamh an ùine, an neart, an slaint, an storas, am buadhaibh, an curam, agus an anam fein, chum na nithe diblidh, suarrach, bàsmhor so fhaotain, don cholluin bhreoite, lobhte bhasmhor. ’Nuair a tham misg fhearsan tigh osda, tha Bheansa chlannnan cruban leo-fhein gu deurach, dubhach, bronach, gun bhiadh, gun deoch, gun sòlas, gun chuideachd. Tha am fear mi-gheamnuidh amealltuin sòlas car tamuill ach tha goimh, peanas agus aithreachas an lorg an t-shòlais so. ’S iomad deur a chosd, aguss iomad cridhe a lot, solas mealltach car aon uair. Ge mor ar curam mun chollain, chan fhad a mhairreas i; agus cha dthoir na duragan agus na daolan buidheachas dhuinnsan uaigh air son a churam so. ’S gearr-shaoghalach, truaillidh colluin an duine; ’s grad-shiubhlach, teagmhach, solas talmhaidh; ’s laidir, bras, aigneidhibh an duine; ’sanntach, gionach, do-riarachadh a mhiannaibh. Ge do tha iad air an riarachadh car tamuil; an uine athghearra iarraidh iad tuille, iarraidh iad nithe eile. Tha so anochdadh dhuinn, nach urrain duine
[19] anmhiannaibh a shasuchadh; gu bheil è cunnartach don anam oidhirp a thoirt a dheanamh; agus ge do burrainn sinn a dheanamh, nach bitheamaid sona. O so chi sibh, nach bitheadh tairbhe ann, ge do gheibheadh duine solas don cholluin, nan cailleadh anam sonas siorruidh.

IV. Anns an aitas deireannaiche, tha duil aig mòran, gum faigh iad sonas o shlaint, o bhòidhchead, o chloinn, agus o chairdean.

Tha na nithe so math, taitneach agus solasachnan aite fein, ach cha deachaidh riamh an orduchadh chum fior-shonas a thabhairt do anam an duine. Ge do bhiodh cuid diubh sin aguinn bhiodh dèigh aguinn air càch, agus ge do bhiodh iad uilaguinn cha dthugadh iad dhuinn, an nach robh annta no aca, fior-shonas don anam.

Chaneil an duine mealltuin air thalamh aon as fhearr, asolasaiche, agus is prìseile na slàinte. Achs minic a than corp slàn, an uair a than t-anam air a reubadh le dubhailcean agus le peacadh. Tha an neart


[20] gus an t-slaintbu choir dhuinn a bhuileacheadh air seirbhis , math achinneadh-daonna, agus ar n-anama fhein, gu tric air an caitheadh, an diomhanas, an amaideachd, an struidhealachd, an craos, amisg agus ami-gheamnuidheachd. Chaneil còir aguinn air slainte; chaneil fhios cia fhad a mhairreas i. Agus gu cinnteach cha bhi tairbhe ann, ge do mheallas sinn slaintair thalamh, ma chailleas sinn slainte agus sonas siorruidh dar n-anama ann an neamh.

Tha boidhchead taitneach don t-shuil, ach chaneil i seasmhach no mairreanach. Tha i fuidh chumhachd tinneis, no sean aois. Tha i grad-shiubhlach mar dhrùchd na maidne; tha i carrach, caochlaideach mar dhath nan nèul. Cha ghleidh i o thinneas, o phathadh, na o acras an corp. Cha saor i an inntin a thrioblaid na o bhròn; agus cha ghlan i an t-anam o pheacadh. Cha dthoir i subhachas dhuinnsan t-saoghal so, na sonas siorruidh anns an t-saoghal a tha chum teachd.

Is solasach an ni clann, achs mòr trioblaid, piann, eagal agus curam pharantaibh. S duilich


[21] an ni, nithe feumail fhaotain dhoibh; ’s duilich an altrum agus an togail suas; achs doradh gu mor am foghlumachadh, deagh bheùsan a theagasg dhoibh, agus an cur ann an staid chiatachsan t-saoghal. Ma bhitheas iad math, bithidh toilleachas-inntin nam parantaibh mòr; ach ma bhitheas iad olc, bithidh an dubhachas moran nas mugha. ’S iomad cridhe gan dthug iad solas; achs iomad cridhe bhrisd iad. ’S iomad anam a lot iad, ach cha dthug iad fior-shonas do h-aon riamh.

S aoibhin an ni càirdean gaolach, glic, tuigseach; achs carrach, mealltach càirdeas an t-saoghail so. Fhadsa mhaireas ar storas, ar creideas, ar neart, ar slàint agus ar cliù, cha bhi dith chairdean oirn. Achnuair a chailleas sinn na nithe sin, trèigidh mòran sinn. Chi sinn gur call caraid aro-thathaich; agus gur è cairdeas De amhain a tha gun cheann gun chrioch. ’ so an cairdeas a subhach, aoibhin, ait sinn air gach àm, anns gach aite, agus anns gach staid. ’ so amhain a bheir dhuinn sòlas air thalamh, agus sonas siorruidh ann an Aros .


[22]

O na nithe chaidh a labhairt, tha min dochas gu bheil sibh afaicinn, nach mor as fhiu sonas dìblidh, suarrach, salach an t-saoghail so. Air àm eile, ma bheir Dia comas duinn, fiosraichidh mi lucahmhoireachd an anama. Gum beannaicheadh Dia na chaidh a labhairt air an àm, areir a thoil agus fhocail; agus da ainm naomha gun robh gloir a nis agus gu siorruidh. Amen.

titleSearmoin I
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page