[171]

SEARMOIN VIII.

GAL. IV. 5, 6.

Achnuair a thainig coi’ -lionadh na h-aimsir chuir Dia a mhac fein uaithe, a ghineadh o mhnaoi, a rinneadh fuidhn lagh, chum gun saoradh e iadsan a bha fuidhn lagh, ionnas gum faigheamaid-ne uchd-mhacachd na cloinne.

MAR ghaoth nàm beann no mar gheuga maoth tha mac an duine luaineach so-lubaidh gus am bheil e air a stiuradh le gliocas, agus air a chumailsuas le coghnadh Dhe. Ma tha e air fhagail car tamail da inntin dhoilleir, da smuaintidh neo-sheasmhach, agus da chridhe, cealgach fein, le innleachd a naimhde, tha e gu grad aruidh o bharràil gu barrail, o aon chreidimh gu creidimh eile, agus o


[172] ghiulan naomha gu giulan truaillidh peacach. Thachair so gu soilleir don dream, sin a dhiompuich Pol a chum creidimh Chriosd aidmheil an duthaich Ghalatia. Co lùath sa dhfhàg esan iad, thàinig Iudhaich Chriosduigh nam measg, a bha ro-eudmhor mu lagh Mhaois, agus le buaireadh an abhairseir thug iad aoirrip a dheisciobuil atharrachadh nam beachd, agus a dheanamh neo-sheasmhachnan creidimh. Chuir iad an ceill dhoibh gu h àraidh, gum faigheadh iad maitheanas peacaidh, agus sonas neamh mar dhuais an oibre fein, agus h-ann gu saor trìd gràis Chriosd. Fhuair an t-Abstol sgeul air na nìthe so, mhothuich e air bàll cunnart a chàirdean, agus mar athair caomh scriobh e an litir so, chum an dream a bha ain-eolach a theagasg, chum iadsan a chaidh am mearrachd iompuchadh, agus iadsan a bha luaineach a dhaighneachadh, nan creidimh. ’Sa chaibideil roimhe so, tha e gu h-àraidh ateagasg, nach urrain daoine gu bràth a bhi àir am fìreanachadh, ’se sin maitheanas peacaidh, agus sonas neamh fhaotain, trid an oibre fein. Tha e toirt deadh reusan air son so, tha lagh Dheg iarraidh umhlachd iomlan, cha nurrain daoine so a
[173] thoirt seachad, uime sin cha nurrain ìad a bhi air am fìreanachadh leis, ach tha emhain mar mhaighistir scoil atreòrachadh dha ionnsuidh Chriosd. Trìd na h-umhlachd a thug esan seachad, agus na h-iobairt iomlan a dhofrail e choisin e maitheanas agus sonas da phobul, agus rinn e iadnan cloinn do Dhia. Ach tha an t-Abstol ateagasg an toiseach a chaibideil so, mar a tha clann ùine fuidh mhaighistir sgoil, gus am bheil iad ateachd gu aois agus ciall, ceart mar so bha a phobull re uine fuidh dhaorsa an lagha, gus an robh iad air an ulluchadh fa chomhair teachd an t-slànuighear. Air do Phol na nithe so a theagasg agus a dhearbhadh gu soilleir tha e le aoibhneas ag innseadh ann an steidh mo theagaisg, ciod a rinn an t-athair agus am mac, chum an cinne daonna a shaoradh, agus sochairean clann De a thoirt dhoibh, Ach, &c. Chum misneach a thoirt dhuibh an obair bhur nanama agus gar nulluchadh fa chomhair seirbhis àraidh an an diu se, mo rùn le coghnadh Dhe, na briathra sòlasach so a mhìneachadh dhuibh. Agus chum na crìche so fiosraichaimid air
[174] I. Cuin a thaisbein Dia saibhreas a ghràis da phobull.

Bu naomha, taitneach staid an duine, nuair a thainig e air tùs a làmha Dhe; gidheadh mo thruaighe pheacaich e gu luathna aghaidh, achn àit a sgrios thug Dia gealladh priseil dha. Ghin Adhamh sliochd ceannairceach, peacach, cosmhuil ris fein, an ùine ghrad dhfhàs an aireamh mòr, bha am peacaidhean dearg mar sgarlaid, agus do aireamh mar runnagan nan speur. Chum mithoilteanas a pheacaidh a chur an ceill, sgrios Dia le tuil an tàlamh so gu leir ach aon teaghlach amhàin. O Noah thainig sliochd a dhfhàs gu grad aingidh, a thug iad fein thairis do iodhol aoraidh, agus do pheacaidhean eile, ann an aireamh agus ann an cionta do-innseadh. Cha do chlaoidh an giulan so foighi din De gu tur, ach chum saibhreas a ghràis a nochdadh, ghairm Dia Abram, sgar se e fein agus a theaghlach o luchd-iodhol-aoraidh, thug iomadh gealla priseil dhoibh. A chuid, a chuid, dhfhàs siol Abram lionmhor mar ghainneamh na tràighe, agus an lorg daorsa uine fhulang thug Dia gu cairdeil fuasgladh


[175] dhoibh, threòraich e iad chum an fhàsaich. Air sliabh Shinai, thaisbein e a thoil gu soilleir, thug e dhoibh lagh nàm modhanna, thug lagh nàn iobairtean, gan stiuradhna shlighe, gan ullachadh fa chomhair teachd an t-slànuighear. Le luchd-teagaisg, le sheirbhisich, le fhàidhean, gheall Dia gu minic air am àraidh fear-saoraidh a chur a dhionsuidh a phobuil. Mar sheirbhisich fuidhUachdaran, mar chlann fuidh mhaighstir scoile, bha a phobull re ùine fuidhn lagh, gus am bitheadh iad iomchuidh fa chomhair saorsa. Mar sholus na Greine, bha geallanna Dhe afàs na biomlaine, agus na bu shoilleireadh, gus an dthainig an t àm orduichte, mar àrd mheadhon-la, làn do shòlas do chlann nan daoine. Be so coi’ -lionadh na h-aimsir, mu bheil an t-Abstol alabhairt, agus air an àm so thachair ni, as còir dhuinne ghnàth chuimhneachadh le cridheachan dian-laiste, araon le aoibhneas agus le gràdh. Fiosraicheamid ma seadhsan

II. Ciod a rinn Dia air an àm so.

Tha oibre Dhe uile iongantach, tha iad uile làn do thròcair, cha nurrain Aingil no


[176] daoine gu bràth an làn-thuigsin, no cliu mar as cubhaidh air an son a thoirt da ainm. Chum ar nurram, ar ghràdh, agus ar naoibhneas a mheudachadhs còir beachd a ghabhail do obair nan gràs, do reir an sgeil a tha sinn afaotain air. Tha sgeul an Abstoil an steidh mo theagaisg gu hàraidh brioghmhorsfhiach e gu math ar naire.

1. Chuir Dia a mhac uaithe.

Siongantach an ni, gun cuireadh Dia a mhac fein uaithe, air ghnothuch sam bith; ’s iongantach mar an ceudna, gum fàgadh am mac gu toileach uchd an Athar agus a ghlòir a bhaige maille ris. Bha cumhachd agus gliocas iomlan, bha neamh agus talamh, aingil agus daoine, agus gach creatuir eile aig Dia mar sheirbhisich, chum obair sam bith, bu mhìann leis a chur an gniomh. Bha staid a chinne-daoine co bhochd, co bhrònach, co chunnartach, as gam feudadh iad a bhi toilichte taingeil, nam fuigheadh iad saorsa ge be ciod an instrumaid, a bha e agnàthachadh. Ach o na bha an obair, a bhaige na bheachd, iongantach, mòr agus do-dheanamh, o na bha


[177] oscionn cumhachd Aingil, innleachd dhaoine, agus gach creatair eile, anns am bheil an deo, rinn e roghain air neach, a bha coi’ -fhreagradh rar slàintuigh-ne, chuir e uaith a mhac fein. Chuir e uaithe a mhac, a ghin e o shiorruigheachd, abha coi’ -ionnan ris ann an cumhachd agus ann an glòir, a bha ionmhuin na bheachd, dan dthug e gràdh iomlan, agus anns an robh a làn toil. Chuir se a mhac o neamh gu talamh, o ghlòir gu di’ -meas, o chumhachd gu anmhuinneachd, o shaibhreas gu bochduin, o làn shonas gu mòr-thruaighe. Chuir se air a ghnothuch a b’ -fhearr, air an turus bu chairdeile, gidheadhsan staid a bisle, an neach bu ghlòirmhoire, a chunnaic neamh no talamh riamh. Biongantach gradh àn-Athar a chuir uaithe a mhac fein, air son creatuirean co diblidh, co cheannairceach agus co truaillidh. Bu mhòr, do-thuigsin gràdh a mhic a dhìslich e fein gu toileach, chum saorsa o thruaighe, agus làn-shonas a chosnadh dhoibh. Ach cha do chuir Diamhàin a mhac uaithe ach anns an

2. Ghinneadh e o mhnaoi.


[178]

Bu mhòr a dhìslich Criosd e fein bu mhòr an sgàil a chuir air a ghlòir, ’nuair a dhfhàg è uchd an Athar agus a nochd se e fein air talamh, ach thug e dearbhadh na bu mhogha air a ghràdh, ’nuair a ghabh se air natur an duine. Feuch an ti, a dhealbh Neamh agus talamh, aingil agus daoine, ghinneadh è o mhnaoi; feuch an ti a bha ann o shiorruigheach dhfhàs e na leanabh; ged a bha e uile chumhachdach, dhfhàs e anmhunn, ged a bha seilbh aige air gach ni, dhfhàs e uireasach agus bochd. An àite e fein a nochdadh, mar phrionsa, mar Righ no mar Impire mòr, le mòr urram agus gloir, thainig neul tiugh air a Ghrein, rugadh e o pharantaidh bochd, ann an àite diblidh, ann an stapul truagh, agus nochd se e fein re a bheatha, ann an riochd seirbhisich. Thainig esan a nuas gu toileach on staid as gloirmhor chum na staid as diblidh, chum daoine a thogail suas on staid as isle, chum na staid as airde. Tha an t-Abstol Pol ag ràdh, gum bfheumail da ann sna h uile nithibh bhi àir a dheanamh cosmhuil ra bhràithribh chum gùm bitheadh e na àrd-shàgart tròcaireach agus dileas ann an nithibh do thaobh Dhe


[179] chum rèite a dheanamh air son peacaidh a phobuill. Anis o na bha e feumail do Chriosd, ar natur a ghabhail air, chum slàinte a chosnadh dhuinn, do reir ceud ghealladh Dhe dar sinnsir, ghinneadh e gu toileach o mhnaoi. Ach maille re sosan

3. Rinneadh e fuin lagh.

Se lagh Dhe taisbeanadh a thoil, agus tha e ceangailte air a chreatuirean, an dara cuid umhlachd a thoirt dha, no am peanas sin fhulang, a tha e abagairt. Mar riaghailt stiuraidh dan giùlan, agus gan ullachadh fa chomhair teachd an t-slànuighear, dhfhoillsich Dia da sheorsa do lagh do chloinn Israeil, lagh nam modhanna, agus lagh nan iobairtean. Bha e ceangailte aìr a chinne’ -daonna gu leir umhlachd a thoirt do lagh nam modhanna, bha umhlachd do lagh nan iobairtean dligheach o chloinn Israeil amhàin. Bha lagh nàm modhanna na riaghailt stiuraidh sheasmhach, bha e reusanta, dligheach feumail anns gach àll; bha lagh nan iobairtean mar eallach thrioblaideach do-ghiùlan, bha è mar mhaighistir sgoilèg ulluchadh fa


[180] chomhair, agus atreorachadh adhionnsuidh Chriosd. Chum lagh nan iobairtean a chuir air cùl, agus a phobull a shaoradh o thraillealachd; chum umhlachd iomlan a thoirt do lagh na modhanna, agus am peanas sin fhulang, a bha e abagairt agus a thoill peacairean, rinneadh mac Dhe gu toileach fuin lagh. An ti sin a thaisbean lagh don chinne-daonna rinneadh e-fein fuin lagh so, chum umhlachd iomlan a thoirt nan àite; an ti a bhagair san lagh so peanas a dheanamh air peacairean, dhfhuiling e fein gu cairdeil am peanas so air an son. Bha umhlachd iomlan do lagh nam modhanna feumail, chum an lagh a dheanamh onorach chum glòir Dhe a nochdadh, agus mar eisiomplair da phobull; bha fulangais ag us bàs Chriosd feumail, chum firinn, ceartas agus naomhachd Dhe a thaisbeanadh gu soilleir. Rinneadh Criosd fuin lagh, chum ainmheacha phobuill don lagh gu tur a phàigh, le bhàs choisinn e dhoibh, saorsa o pheanas agus maitheanas peacaidh, agus le umhlachd iomlan choisinn e cairdeas De agus sonas neamh. Feuch anis cia mòr a tha sin ann an comain Chriosd, a dhfhàg gloir athair, a ghineadh o mhnaoi, a rinneadh fuin lagh, chum à
[181] phobull a dhion agus a thearnadh, ’nuair a bha ceartas De agairm gu dian, a rusgadh a chloidheamh, chum am buille deireannach a thoirt, agus an sgrios gu siorrudh. ’Sfuar neo-mhothachail an cridhe, nacheil air a lassadh le gràdh, nuair a tha sinn a gabhail beachd don dearbhadh iongantach so air gràdh Chriosd. Ach chum beachd nas soilleire a thoirt dhuibh do shaibhreas a ghràis, agus dar comainean lionmhor dha fiosraichimidsan

III. Carson a dhislich Criosd mar so e fein.

Nuair a tha duine glic cumhachdach adeanamh ullachadh mòr, tha sinn do ghnàth aco-dhùnadh, gu bheil obair mhòr aige radheanamh. ’Nuair a rinn Dia a chumhachd agus a ghliocas ma seadh ullachadh co mhòr, ’nuair a dhislich a mhac aìr mhogh co iongantach e fein, bha obair ghlòirmhor gu cinnteach aige ra dheanamh. Am briathraibh aith-ghearra, brioghmhor, tha an t-Abstol acur an ceill na h-oibre chairdeil so, agus dhislich Criosd e fein air


[182]

1. Chum a phobull a shaoradh on lagh.

Nuair a thoisich Criosd re obair chairdeil, bha clann Israel fuidh dhaorsa lagh nan iobairtean, agus fuidh dhiteadh lagh nam modhanna. Bha e feumail ma seadh chum an sonais, saorsa fhaotain uatha le cheile. Chaidh lagh nan iobairtean òrduchadh, gan stiùradh a dhionsuidh Chriosd, bha an iobairtean nan samhladh air, agusnuair a dhofrail esan iobairt iomlan, chaidh a chur air cùl, mar ni neo-fheumail, agus mar so choisinn è da phobull saorsa iomlan uaithe. Mar riaghailt-stiuraidh caithe’ -beatha, cha dthainig Criosd a sgrios lagh nam modhanna, ach ga choi’ -lionadh, gidheadh mar chumhnanta beatha, choisinn e saorsa uaithe, air dha fein an umhlachd iomlan sin a thoirt seachad a bha an laghg iarruidh. Agus o na bha an lagh adìteadh chum truaighe, agus ag òrduchadh peanas siorruidh a dheanamh air an dream, a bha gu ceannairceach, aingidhga bhriseadh, shaor e mar an ceudna a phobull, on diteadh agus on pheanas so le fhulangas agus le bhàs. Mar so tha an t-Abstol so fein alabhairt, shaor Criosd sinne o mhallachadh


[183] an lagha, air dha bhi air a dheanamh na mhallachadh air ar son; oir ata e sgriobhta, ’s malluichte gach h-aon a chrochar air crann. Air a chrann-cheasaidh mhalluichte, le fheoil a reubadh, le fhuil a dhòrtadh phàigh Criosd ainmheach pheacairean, agus choisinn e dhoibh gu cairdeil saorsa o sgrios. Dhfhuiling esan fearg Athar chums gum mealladh iadsan a chairdeas, dhfhuiling cràdh agus bròn, chums gum fuigheadh iad sòlas, dhfhuiling è doruinn, chums gum fuigheadh iad sonas, dhfhuiling di-meas chums gum fuigheadh iad glòir, dhfhuiling bàs chums gum fuigheadh iad a bheatha mhairtheanach. Cia luachmhor ma seadh saorsa a chreidmhich, o na phàigh mac Dhe co daor air a shon. Ann an cosnadh so bha fhulangais co mhòr, bha naimhdeas nan Judhach co aingidh, bha teicheadh a chairdean co nàrach bha neo-mhothuchadh dhaoine co iongantach, as gun dfholuich a Ghrian car tamuil le oillt agus nàira ghnùis. Ann an smuainteachadh, air an t-saorsa so a choisinn Criosd, abradh gach aon againn le cridhe iriosal, taingeil, dian-laiste le gràdh, Glòir gu siorruidh gun robh do ghaisgeach treun nam buadh, a choisin
[184] mar so saorsa dhuinn. Ach dhislich Chriosd e feinsan

2. Chums gum fuigheamaid uchd-mhacachd na cloinne. Trid a pheacaidh, bha daoine air an sgaradh o chàirdeas, air an diteadh le lagh, agus air an tilgeadh a mach a teaghlach Dhe. Gan toirt air an ais na ionsuidh, thaisbein Criosd lagh nan iobairtean, ghleidh e iad re ùine, mar thràillean agus mar sheirbhisich fuin lagh so, ach ann an coi’ -lionadh na h-aimsir, thug e dhoibh saorsa uaithe, thug cuideachd saorsa o mhallachadh lagh nam modhanna. Mar so choisrig e slighe, dhfhosgail dorus chum cairdeas Athar, agus thug e air an ais iad da theaghlach. Mar so an dream a bha roimhe, nan cloinn don Abhairseir, nan cloinn na heas-umhlachd, nan oighreachan air truaighe, air sgàth Chriosd, tha iad air an gabhail a steach ann an aireamh, agus amealtuin sochairean cloinne De. Air

1. Tha iad nan cuspairean air a ghràdh àraidh.


[185]

Nuair a bha daoine o shean, ag uchdmhacachdadh, no gabhail a steach dan teaghlach clann an càirdean, no an luchd-eolais, bha iad do ghnath atoirt gràdh dhoibh mar an clann fein. Air an doigh so, ged a bha pobull Chriosd aon uair nan cloinn don Abhairsear, gidheadh, nuair a tha iad tridsin, air an gabhail a steach do theaghlach Dhe, tha esan atoirt gràdh dhoibh mar a chlann àraid fein. Chàneil gràdh as dian-laiste, as seasmhaiche no gràdh pharanta caomh dan cloinn iomchuidh fein, agusse an gràdh so an iomlaineachd a tha Dia atoirt da phobull. Tha esan atoirt caileigin do ghràdh, agus adeanamh math don chinne’ -daonna gu leir, achs iad deisciobuil Chriosd cuspairean a ghràidh àraid mar Athar, ’s iadsan a bhuineas da theaghlach, ’s iadsan a tha faotain a bheannachaidh, agus amealtuin a chairdeis, anns gach inbhe agus staid.

2. Tha iad air an dìon len Athair.

Tha pobull Chriosd air talamh air an coimeas re caoirich, Uain, colamain, agus clann òg, ceatuirean a tha ainmeil air son an


[186] ain-eolais, an anmhuinneachd meud an cunnairt, agus lionmhoireachd an naimhde. Ach ged a tha iad anmhunn annta fein, air an cuartachadh le iomadh namhaid, agus ann an luidhe re iomadh buaireadh, gidheadh tha Dia, mar an Athair, agabhail cùram dhiubh agus do ghnàth gan dion le fhreasdal caomh, le ghairdein treun, le Spiorad agus le ghràs. Mar Uachdaran an domhain, tha neamh agus talamh, tha aingil agus daoine, tha muir agus tir, gach creatuir agus ni a tha gan aiteachadh, gu tur fuidh ughdaras an De bheo; agus gun a chomas cha nurrain iad cron sam bith a dheanamh do chuirp no do anama a phobuill. Ann an cunnart ma seadh no am buaireadh, ann an trioblaid no ann an tinneas, ann an bochduin no ann an teinn air muir no air tir, am beatha no bàs bithidh pobull Chriosd tearuinte o sgrios, o na tha Dia fein do ghnàth gan dion, agus atoirt air gach ni coi’ -oibreachadh chum an leas.

3. Tha iad air am beathachadh len athair.

Nuair a tha daoine ag uchdmhachdadh cloinne, tha iad atoirt lòn feumail agus foghlum


[187] ceart dhoibh; agus ceart mar so tha Dia gu cairdeil abeathachadh a chloinne araon an cuirp agus an anama. Bham Manna agus an t-uisge, a fhuair clann Israeil, gu miorbhuileach san fhàsaich, nan samhla air an lòn a choisinn Criosd da phobull. Chum so a chosnadh air a chrann-cheusaidh, chaidh fheoil a reubadh agus fhuil a dhortadh; agus air an aobhar so tha e air ainmeach aran agus uisge na beatha. Air an an diu theid comharan a chuirp agus fhola a fhrithealadh oirbhse, agus gach neach a dhitheas dhiu ann an creidimh, gheibh iad lòn àraidh clann De, gheibh neart agus sòlas spioradail dan anamaibh.

4. Tha iad nàn oighreachan air rioghachd an Athar.

S onorach dàimh, ’sòlasach staid, aguss glòirmhor dochas pobull Chriosd, tha iad nan cloinn do Dhia, tha nan oighreachan air, agus nan comh-oighreachan maille re Criosd. Air talamh, tha iad afaotain amhàin roìmh bhlas air cairdeas an athar, ann an neamh meallaidh iad a chairdeas gu h-iomlan, gheibh iad uaithe


[188] sonas siorruidh. Bha clann uchd mhacdaichte o shean amhàin re tamul amealtuin oighreachd an aithreacha, le bàs agus call an càirdean; ach meallaidh clann De araon làthaireachd an an athar agus an oighreachd gu siorruidh. Tha an oighreachd agheibh iad uaithe, air a coimeas na fhocal ris gach ni air talamh, a tha luachmhor sòlasach, glòirmhor agus mairreanach. Tha i coi’ -fhreagradh re glòir an Dia, a tha ga toirt seachad, ris a phrìs a phàigh Criosd air a son, agus re ghràdh don dream sin air am bheil e ga builleachadh. Nuair a tha sinn, le sùilean a chreidimh, agabhail beachd don oighreachd so, maìlle re Peadars còir dhuinn gu taingeil a radh. Gu ma beannuichtè gun robh Dia, agus athair ar Tighearna Iosa Criosd, neach a reir a mhòr thròcair a dhath-ghin sinne gu beo-dhochas, tre ais eiridh Criosd o na marbhaibh, air oighreachd neo-thruaillidh, agus neo-shalach, agus nach searg as, ata air a coimheadsna neamhaibh dhuinne ata air ar coimhead le cumhachd Dhe trìd creidimh chum slàinte. Mar so chi sibh, ciod a choisin Criosd le ìslicheadh agus le bhàs da phobull, choisin saorsa o thràillealachd agus o pheanas an lagha, choisin uchd-
[189] mhacachd na cloinne maille ris gach tiodhlaca a tha sruthadh on dàimh so. Cia sòlasach ma seadh staid a chairdean, cia cubhaidh dhoibh gàirdeachas a dheanamh ann.

Deanamaid a nis foghnàdh on iomlan. Agus air

1. Ann an sgàthan fhocail, chunnaic sibh Criosd air an àm, air a cheusadh gu buirbeil, aingidh; agus an ùine ghradse ar rùn, beachd a ghabhail deth, air sliabh. Chalbhari, na ordugh naomha fein. Nuair a chuala sibh sgeul air ìsleachadh, an robh sibh acuimhneachadh le aithreachas agus bron, gun robh làmh agaibh na fhulangais, agus na bhàs. Mo thruaighe, biad ar peacaidh-ne, maille re cionta an t-saoghail, a thug e o neamh gu talamh, a thug e gu staid iosail bhochd, a rinn a bheatha trioblaideach, tuirseach, a thug guin do chorruich a naimhde, a rinn anam ro-bhrònach, a sharr e ris a chrann, a reub fheoil a dhòirt fhuil, a dhfholuich uaithe gnuis Athar, agus a thug an Deo as. ’Nuair a bha esan a fulang bàis, chuir an saoghal naturail chuir creatuirean nea-mhothuchail an ceill am


[190] bròn, agus choimh-fhuiling maille ris, ged a bha iad saor da bhàs. Mar so dhfholuich a Ghrian a ghnùis, reubadh brat-roinn an teampuill, chriothnuich an talamh, sgoilteadh na creagan, dhfhosgladh na h uaighean dheirich na mairbh. Abheil sibhse nas neo-mhothuchaile na Ghrian nas cruaidh-chridhaichno na creagan, ann an codal nas truime no na mairbh; mareils coir dhuibh a nis bròn a dheanamh airson bàs Chriosd. ’S coir a bhi brònach do bhrìgh gun dfhuiling ar caraid Neamhaidh, ’s coir a bhi aithreachail, agus brònach do bhrigh gun do mheudaich ar peacaidh a chràdh, do bhrigh gun dfhuiling e air ar sonsa. Le fuath cridhe dor peacaidhean, le bròn air an son le rùn an treigsin, le aithreachas treimh-dhireach, neo-chealgach mar as cubhaidh do phobull Chriosd, suidhibh sios an diu aig a bhòrd agus ceusaibh a naimhde uile na làthair. Mar mhàthair chaomh acaoineadh bàs cràiteach a h-aon ghin mhic bitheadh ar bròn domhuin seasmhach agus fior.

2. O na choisin Criosd saorsa agus uchd-mhacachd cloinne dhuibh, ’s coir do fhior


[191] aigneidh cloinne Dhe a bhiniseg oibreachadhnar nanamaibh, thaobh ar nAthar ar slànuighear agus ar bràithre. Abheil natur agus rùn inntin clann De ma seadh agaibh? Abheil sibh iriosal, aithreachail brònach, do bhrigh gun do chuir sibh corruich air ar nAthair, agus gun do cheus sibh ar bràthair caomh? Abheil sibh agràdhachadh ler nuile chridhe ar nAthair ar slànuighear, fhior-chàirdean agus an cinne-daonna gu leir? Abheil sibh acur làn earbsa an cairdeas De, ann an gràs Chriosd, mar thobar ar sòlais a nis agus sonais fa dheoigh? Abheil sibh adeanamh gairdeachas, ann an duil ris an oighreachd ghlòirmhor a choisin Criosd? An e ar run oscionn gach ni buaidh fhaotain air ar naimhde, umhlachd a thoirt do Dhia, ainm Chriosd a ghlòrachadh, math a dheanamh dar bràithre, a bhi naomhanar cridheachan, diadhaidhnar giulan, sith mhealltuinnar bàs agus sonas fa dheoigh? Ma bhuineas sibh do Chriosd se so an rùnsiad so na h-aigneidh is còir don bheachd a fhuair sibh air an àm don t-saorsa agus don uchdmhacachd a choisin esan, a dhusgadh agus altrumnar nanamaibh, agus mu tha an rùn agus na h-aigneidh so agaibh,
[192] tha Criosd afosgladh a chridhe agus saibhreas a ghràis, chum lòn agus sòlas Spioradail a thoirt dhuibh aig a bhòrd. Mar a phobull dlùthaichibh anis ris, mar a chàirdean fosglaibh bhur cridhachan dar bràthair caomh; mar iolaire air a sgiathaibh, eiribh suas trid creidimh chum Neamh gu beachd soilleir fhaotain da ghlòir, gu neart agus sòlas fhaotain uaithe. Tha Dia, tha Criosd, tha an spiorad Naomh, tha Aingil, tha daoine nam fianuiseannise oirbh, bithibh ma seadh treimh-dhireach, tairis dileas an obair sholeimte an an diu, agus gun deonaiche Dia gum blàis gach neach a shuidheas aig a bhòrd, cia math agus cia milis Criosd, cia mòr a thròcair, cia saibhir aghràs; agus da ainm-se gun robh a ghloir gu suthain siorruidh. Amen.

titleSearmoin VIII
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page