[193]

SEARMOIN IX.

EOIN I. 12.

Ach a mheudsa ghabh ris, thug è dhoibh cumhachd a bhinan cloinn do Dhia, eadhon dhoibh-san ata creidsinnna ainm.

ANN an toiseach a chaibideil so, tha Eoin, an t-Abstol sin a ghràdhaich Chriosd gu h-àraidh, gu riachdail ateagasg dhuinn, gur e Criosd mac siorruidh Dhe, gur e Cruithfhear agus Uachdaran an t-saoghail. Tha e air tùs alabhairt mu dhiadhachd, agus le dhearbhadh gur e Dia, o na dhealbh e gach ni, tha e gar brosnachadh chum gabhail ris, agus earbsa chur ann mar ar slànuighear, agus sinn fein a thoirt dha, gu bhi air ar teagasg, air ar sàbhaladh, agus air ar riaghladh leis. Thuille air so


[194] tha an Soisgeulaicheg innseadh dhuinn, gur e Criosd solus, agus beatha an t-saoghail, an ti sin amhàin om bheil daoine afaotain eolas slàinteil, agus beatha spioradeil. An deigh so tha e acur an ceill dhuinn, ciod an t-suim a ghabh an cinne-daonna don t-slànuighear ghloirmhor so, a thainig o Neamh dan ionnsuidh; an saoghal, a dhealbh a làmh, cha daithnich se e, agus na h-Judhaich, a phobull àraidh fein, dhiùlt iad gu h-aimideach gabhail ris. Bha na daoine sin gun amharus mi-thaingeil, crosda, a dhiùlt gibht do-labhairt De. Chums nach bi sibhse air ar mealladh chum an eisiomplair a leantuin, guidheam bhur naire do shonas nan daoine sin a tha gu h-iriosal, taingeil agabhail re Criosd.

Ann an labhairt o na briathra so, tha mi cur romham.

I. Fhiosrachadh ciod è gabhail re Criosd.

II. Ciod a tha a chumhachd so aciallachadh, a tha an dream sin afaotain, a tha gabhail ris.


[195]

III. Ciod na sochairean a tha iad amealtuin ann an lorg so, mar chloinn De.

An deigh so ni sinn foghnadh iomchuidh.

I. Tha mi gu fhiosrachadh ciod e gabhail re Criosd.

Tha an Soisgeulaiche ag innseadh dhuinnnar ceann teagaisg, gu bheil gabhail re Criosd, no creidsinna ainm aciallachadh an ni ceudna. ’ an ni, uime sin, as còir dhuinn fhiosrachadh, cionnas a tha sinn gu gabhail ris, no gu creidsin ann. Am briathraibh aithghearra, ’s còir dhuinn gabhail ris, agus creidsin ann, mar ar slànuighear uile-chumhachdach, uile-ghradhach. Ach a chum labhairt nas min-chuisicheadh.

1. ’S còir dhuinn gabhail ris mar ar Fàigh.

Ghabh Chriosd air fein o shiorruidheachd oifig eadar-mheadhonfhear eidir Dia agus daoine; agus mar ni a bhuineadh don oifig so, agus a bha ro-fheumail, gheall è fior eolas a thoirt dhoibh air toil De, agus air gach


[196] dleasdanas, a bha ceangailte orra-san a chur an gniomh. Mar an ti sin ata uile-fhiosrach, mar mhac siorruidh Dhe, mar an ti sin a thagh agus a dhòrduich an t-Athair, chum a thoil a nochdadh don chinne-daonna, bha Criosd gu cinnteach comasach gach ni a thaisbeanadh gu soilleir iomlan dhoibh, as còir dhoibh a chreidsin agus a dheanamh. O shean labhair Criosd re phobull trid fhàidhean agus a sheirbhisich eile; ann an laithibh fheola theagaisg e fein iad; ann an deigh so thaisbein e toil De dhoibh le Abstoil; agus tha e a nis alabhairt riuna fhocal, agus trìd a mhinisteirean. Tha gach ni a labhair Criosd fein, tha na nitheanna a labhair fhàidhean agus Abstoil, air iartas agus le ùghdaras, air an cruinneachadh re cheile ann an aon leabhar, dan ainm am Piobul; agus tha è ceangailte oirne umhlachd na creideas a thoirt do gach ni, a tha san leabhar so air an taisbeanadh dhuinn. A nis mu tha sinn acreidsin nan nithe so ler nuile chridheachan, air teisteas Chriosd, tha sinn agabhail rìs mar ar fàigh; agus tha e reusanta, dligheach dhuinn so a dheanamh gu toileach, taingeil.


[197]

2. ’S còir dhuinn gabhail re Criosd mar ar Sagart.

Nuair a bha sliochd an duine, airson an ceannairc agus an eas-umhlachd, air an dìteadh le lagh, agus buailteach do chorruich Dhe, ghabh Criosd air fein nadur an duinne, chum cionta a phobuil a dhìoladh, agus chum lagh agus ceartas Athar a làn-thoilleachadh air an son. Mar so tha an t-Abstol Pol alabhairt, rinneadh esan do nach baithne peacadh, na iobairt-pheacaidh air ar soinne, chum gum bitheamaid-ne air ar deanamhnar fìreantachd Dhe ann-san. Le Criosd a thogail o na marbhaibh, agus le àrdachadh chum glòir, nochd an t-Athair gun robh e làn-thoilichte, leis an iobairt a dhofrail, agus leis an dioladh a thug e airson cionta a pobuill. Chums nach leigeadh e ni sam bith air dearmad, a bhuineadh da oifig, dhofrail Criosd ni amhàin iobairt, airson a phobuill, ach tha e anis, aig deas-làimh an Athar, a ghnath adeanamh eidear-ghuidhe air an son. A nis o na tha gach dearbha againn as urrain sinn iarruidh, gun do dhiol Criosd le umhlachd agus le bhàs, cionta gach neach a chuireas earbsana iobart; agus


[198] gu bheil an t-Athair trìd eidir-ghuidhe-san atoirt da phobull gach gibht agus tiodhlaca a tha iad amealtuin; ’s coir dhuinn gu cinnteach gabhail ris mar ar Sagart. Se Criosd amhain a burrain cionta a phobuill a dhioladh, agus sonas a chosnadh air an son, agus o na rinn e so, tha iadsan gun amharus dall, crosda, aimideach, mureil iad gu taingeil a gabhail ris, agus acur làn earbsa ann.

3. ’S còir dhuinn gabhail re Criosd mar ar Righ.

O na cheannaich Criosd sinn le fhuil phriseil fein, agus o na thug an t-Athair uachdaranachd dha, thair gach ni ann an neamh, agus air talamh, tha e ceangailte oirne air gach doigh umhlachd a thoirt dha. Ann an deigh do Chriosd eirigh o na marbhaibh, labhair e mar so ra dheisciobluibh, thugadh dhomhsa gach uile chumhachd air neamh agus air talamh; o so tha e soilleir gur esan uachdaran a chinne-daonna. A nis o na Criosd ar nUachdaran dligheach, ’s còir dhuinn gach ni a dheanamh, a tha esan ag òrduchadh, agus gach àithne a


[199] choimhead a tha esan ataisbeanadh dhuinn. Cheannaich Criosd, le e fein iobradh air an son, a phobull gu h-iomlàn eidear chuirp agus anama, o bhàs agus o pheanas siorruidh; uime sin, ’s còir dhoibh iad fein a thoirt thairis gu h-iomlàn dhàsan, agus cumhachda an cuirp agus an anama a ghnàthachadh na sheirbhis. ’Se so an ni a tha Criosd ag iarruidh uainn, se so an ni as dligheach dha fhaotain, agus ma tha sinn atoirt so dha, tha sinn agabhail ris mar ar Righ. Air an doigh sos còir dhuinn gabhail re Criosd na oifige gu leir, mar ar fàigh, ar Sagart agus ar Righ; aguss còir so a dheanamh gu h-aithreachail, le teas-ghradh, le làn-earbsa, gu toileach, treimh-dhireach agus taingeil. Fiosraichimid anis

II. Ciod an cumhachd a tha Criosd atoirt don dream a tha gabhail mar so ris, cumhachd a bhi nan cloinn do Dhia.

Trìd a pheacaidh, chaill an cinne-daonna an cumhachd a mheal iad air tus, teas-ghràdh, urram, agus umhlachd iomlàn a thoirt do Dhia, mar an Athair Neamhaidh, agus an


[200] Uachdaran dligheach. Ach mo thruaighe, thuit iad on staid so, thruaill an t-Abhairseir an nadur; le umhlachd a thoirt dhà-san dhfhàs iad lag, ain-eolach, crosda, ceannairceach, aingidh agus nan coigrich do-fhior shonas, co mhath is na naimhde do Dhia. Thainig Criosd o neamh gu talamh, chum cionta a pheacaidh a dhìoladh, chum oibre an Abhairseir a sgrios, chum nadur an duine ath-nuadhachadh, agus a chum a neartachadh gu gràdh agus umhlachd a thoirt do Dhia. Gach neach a tha gabhail re Criosd, tha iadsan ann an lorg so air am fireanachadh gu saor le ghràs, air an glanadh na fhuil, air an gabhail a steach do theaghlach Dhe, air an ath-breith agus air an naomhachadh le Spiorad. Choisinn Criosd nimhàin slàinte airson a phobuill, ach mar an ceudna an Spiorad, chum an t-slàinte so a chur riù, chum an nadur ath’ -nuadhachadh, chum an deanamh umhal do Dhia, agus chum an treoruchadh ann an slighe na fireantachd. A nis tha an t-Abstol Pol ag radh, a mheuds ata air an treorachadh le Spiorad Dhe, is iad mic Dhe: oir cha dfhuair sibh Spiorad na daor-sa a rìs chum eagail; ach fhuair sibh Spiorad
[201] na h-uchd-mhacachd, tre an eighmid Abba, Athair. O so chi sibh gu bheil an dream sin; a tha gabhail re Chriosd, ni mhàin air an ghabhail a steach an cumhnanta re Dia, ach mar an ceudna gu bheil esan agabhail agus abuntain riu mar a chlann fein, agus gan deanamhnan cloinn ghràdhach, umhal dha. ’Si so a chumhachd, a tha Chriosd atoirt don dream a tha gabhail ris, agus is ann an lorg so fhaotain, a tha iad gan giùlan fein, mar as cubhaidh do dheisciobluibh an t-Slànuighear, do phobull De; agus amealtuin an t-solais, agus an t-sonais sin, as urrain a mhàin tograidh an anama a shàsachadh. ’Nuair a tha mac an duine afaotain na cumhachd so o Chriosd, tha e acur earbsa ann-san a mhàin air son slàinte, tha e aroighneachadh Dhe mar a chuibhrionn, tha e ag iarruidh a chàirdeis os cionn gach ni, tha e amealtuinn lorg so sochairean mòra, gràsmhor, priseil.

Tha so gam thoirt air maghaidh anns an

III. Chum na sochairean sin a mhìneachadh, a tha clann De amealtuin.


[202]

Tha sochairean clann De co lionmhor, as nach urrain sinn an ainmeach uile, agus tha iad co phriseil, as nach urrain sinn an luach a chur gu ceart an ceill. Ach a chum mòr-chiocrasnan deigh a dhusgadh nar cridheachan, bheir mi aoirrip cuid diu a nochdadh dhuibh. Anis tha an dream a tha gabhail re Criosd, agus afaotain cumhachd uaithe chum bhinan cloinn do Dhia, nimhàin air an saoradh o chionta agus o thraillealachd a pheacaidh, o dhìteadh agus o mhallachadh an lagha, ach tha iad mar an ceudna air

1. Nan cuspairean air freasdal agus curam àraidh an athar neamhaidh.

S aithne do Dhia a chlann fein, agus tha e, mar athair caomh, gu h-àraidh curamach mu gach ni, a bhuineas dhoibh, agus a tha feumail chum an sonais. Tha freasdal De thar gach ni, tha a làmh uile-chumhachdach, chàirdeil, gu h-àraidh mun cuairt da chloinn fein, tha esan gan stiùradh le fhreasdal agus le ghliocas, gan dion o lochd, agus abuilleachadh orra gach ni a tha e faicinn feumail air an son. Mar so tha Criosd alabhairt ruinn


[203] mu chaoimhneas agus mu ghràdh Dhe, mata fhios agaibhse ata olc, tiodhlacaidh maith a thoirt dar cloinn, nach na sin a bheir ar nathair ata air Neamh nithe maithe dhoibh-san a dhiarras air iad. Tha Dia gun amharus atoirt gibhte do dhaoine, nacheil gan iarruidh, agus agabhail cùram do dhaoine, nacheil taingeil dha, ach chaneil e atoirt nan gibhte so dhoibh mar dhearbhadh air a ghràdh, chaneil e mar an Athair agabhail cùram dhiù. Ann an so ata mughadh mòr eidir clann De, agus daoineile, gu bheil Dia atoirt a bheannachadh maille re ghibhte da chloinn fein, gu bheil e gan naomhachadh dhoibh, agus gu bheil iad nan geall-daighnich air gibhte as fhearr. ’Sòlasach, taitneach, staid an ti sin aig am bheil Dia mar Athair, feudaidh e a bhi deirbhte, nach leig e ni sam bith na charadh, ach chum a mhath, gum bi e do ghnàth teann air, agus gun gabh e do ghnàth cùram dhèth.

2. Tha clann De amealtuin coimhchommun maille ren Athair, agus tha comas aca itheadh aig a bhord.


[204]

O na rinn Criosd iad rèidh re Dia, tha iad trìdsan mar an slighe ateachd chum an athar, tha iad adeanamh an uireasuibh aithnichte dha, agus amealtuin coimhchomunn sòlasach maille ris. Air gach àm, agus anns gach staid, tha comas aca an ath-chuinge a chur suas ren Athair Neamhaidh, ann an dochas re eisdeachd agus tiodhlacaibh feumail fhaotain uaithe trìd eidir-ghuidhe an Slànuighear. Tha Dia nimhàin ann an ùrnuigh, ach mar an ceudnana ordunaibh, ga nochdadh fein dhoibh ann an gràdh, agus ameudachadh an eolais air fein, an neart agus an coimhfhurtachd. Tha feum aig anamaibh dhaoine air beathachadh, co mhath ren cuirp, tha Dia, ag ullachadh lòn spioradail air an son, tha e gam beathachadh le fhocal agus le ghràs. Fuidhn t-soisgeul tha Dia atoirt comas da chloinn suidhe sios aig a bhord fein, agus bàs an Slànuighear a chuimhneachadh, tha an t-aran agus am fion a tha iad agabhail san t-sacramaint so, nan comharan air corp agus fuil Chriosd, no air an neart agus air an t-sòlas sin a tha esan atoirt do anamaibh a phobuill. Tha cuid agabhail na sacrameint so nach buin do Dhia, agus aig nach


[205]eil còir biadh a chloinne fhaotain; tha daoine o ain-eolas air an staid atoirt comas dhoibh suidhe sios aig a bhord; ach chaneil iad afaotain comas, no cuirre, no lòn spioradail o Dhia, aig am bheil fior-eolas air naimhdeas an cridheachan. ’S gràsmhor an t-sochair so, a tha clann De afaotain, tha iad amealtuin coimhchomunn sòlasach maille ren Athair Neamhaidh, tha tograidh an anama air an sàsachadh, tha iad air am beathachadh aig a bhord, tha en so atogail orra dealradh glan a ghnùis chàirdeil, tha iad afaotain uaithe eolas, neart agus sòlas.

3. Tha clann Denan oighreachan air sonas siorruidh.

Tha Dia, mar Athair caomh, ag ullachadh air son a chloinne, gach ni a tha feumail chum an deanamh sona, nimhàin anns an t-saoghal so, ach mar an ceudna anns an t-saoghal a tha re teachd. Tha esan gu h-ullamh, gràsmhor atoirt dhoibh gach ni a choisin Criosd air an son; ’n lorg gabhail ris an, tha e gan deanamh nan cloinn do Dhia, agus mas clann, is oighreachan; oighreachan air Dia, agus comhoighreachan maille re


[206] Criosd. Tha an Slànuighear atoirt da phobull nimhàin còir air sonas Neamh, ach mar an ceudna gan deanamh iomchuidh chum bhi nan luchd coimhpàirt do oighreachd nan Naomh san t-solus. Tha spiorad De adeanamh fianais mar-aon ran spiorad-san, gum buinn an oighreachd so dhoibh, tha iad mar an ceudna air an seuladh leis; agus gach neach dam bheil Dia atoirt a spioraid, agus a tha air an naomhachadh leis, tha so mar gheall-daighnich aca, gum meall iad an oighreachd sin a tha neo-thruaillidh, neo-shalach, agus nach searg gu bràth as. Gach neach a tha gabhail re Criosd, tha iad air an naomhachadh le Spiorad, agus gach neach a tha air an naomhachadh, tha iad le so amealtuin roimh-bhlasadh air sonas Neamh, agus gach neach a tha mealtuin so, bheir Dia iad fa dheoigh chum glòir. Gheibh an dream so làn-shaorsa o pheacadh, o thrioblaid, agus o thruaighe, gheibh iad sonas co fharsuing rem mianna, agus co mhairreanach ren anama neo-bhàsmhòr; bithidh iad gu siorruidh an làthair Dhe, far am bheil làn-aoibhneas, agus aig a dheas-làimh, far am bheil mòr-shubhachas gu bràth. Mar so nochd mi dhuibh
[207] cionnas as còir dhuinn gabhail re Criosd, ciod an cumhachd a tha e toirt don dream a tha gabhail ris, agus ciod na sochairean a tha iad amealtuin ann an lorg so.

O na nithe a chaidh a radh, chi sibh, a mhuintir ion-mhuinn, cia mòr onoir, cia mòr sòlas, agus cia glòirmhor dochas a chreidmhich. ’Se Criosd gibht do-labhairt Dhe, tha e ga thairgse gu saor dhuinn, agus o nas esan an tobar, om bheil gach tiodhlaca asruthadh anuas dhuinne, gus an gabh sin ris fein, chaneil còir againn air tiodhlaca sam bith talmhaidh no Spioradail. Air an dream sin a ghabh a cheana re Criosd guidheam amhàin, am beatha a chaitheadh mar as còir do chlann De, agus mòr thoradh a ghiùlan chum glòir an Athair neamhaidh, agus iad fein ulluchadh gu cùramach, chum bàs an Slànuighear a chuimhneachadh le taingealachd, agus teas-ghràdh. Ach ciod a their mi ris an dream sin, a tha nan coigrich do Chriosd, gun mhothachadh air a ghlòir, gun deigh air a ghràs, agus gun rùn am peacaidh a threigsin, agus iad fein a thoirt thairis dha. Tha staid nan daoine so gun amharus brònach,


[208] ged a tha iad tinn, tha iad adiùltadh slàinte, ged a tha iad bochd, tha iad adiùltadh saibhreis, ged a tha iad ain-eolach, tha iad adiultadh eolas slàinteil, ged a tha iad an cunnart truaighe shiorruidh, tha iad a diùltadh saorsa on truaighe agus on chunnart so. A dhaoine aimeadach, mosglaibh ann an tràth o chodal a pheacaidh, mun coidil sibh codal a bhàis; smuaintichibh air bhur cionta agus air bhur cunnart, ma dhiùlt sibh gabhail re Criosd air an àm a chaidh seachad, na deanaibh so nis mo, ach fosglaibh gu toileach dha dorsaibh bhur cridheachan, agus gabhaibh gu taingeil ris. Mar dean sibh so, chaneil e ceaduichte dhuibh teachd a dhionnsuidh feisd a chàirdean, cha chuir esan faillte oirbh, cha nochd se e fein ann an gràdh dhuibh. Ach mu ghabhas sibh risan gu h-aithreachail, umhal, taingeil, ma chuireas sibh earbsa ann-san a mhàin airson slàinte, agus mu ghnàthaicheas sibh gu cùramach meadhonna nan gràs, gheibh sibh maitheanas, sòlas agus sìth, gheibh sibh gràs agus glòir. Mar gabh sibh re Criosd anis mar bhur fàigh, bhur sagart agus bhur Righ, ni esan peanas oirbh fa dheoigh mar bhur breitheamh; agus co as urrainn bhur dìona,
[209] nuair a lasas fearg an Uain, ’nar naghaidh? Mu dhìteas esan sibh, tha sibh gun amharus cailte gu siorruidh, aguss bochd an roghainn a tha sibh adeanamh, mu tha sibh areic ar nanama agus sonas Neamh, air son sòlas truaillidh, bàsmhor a pheacaidh. Guidheam oirbh aire a thoirt an tràth dar giùlan, agus gabhail re Criosd, fhad sa tha esan afeitheamh gu bhi gràsmhur ribh, chums gun dthoir e cumhachd dhuibh a bhinar cloinn do Dhia.

titleSearmoin IX
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page