[303]

SEARMOIN XV.

II. CORIN. xii. 9.

Agus a dubhairt e rium is leòir mo ghràs-sa dhuit: oir ata mo chumhachd air a dheanamh foirfe ann an anmhuinneachd.

ANNS na rannaibh roimhe so, than t-Abstol atoirt sgeul air taisbeanadh iongantach a fhuair e, muncuairt do cheithir-bliadhna-deug, mun do sgriobh è an litir so. Tha eg innseadh, gun deachaidh a thogailsuas gu Pharras, non treas Neamh (co dhiusa choluinn, no as acholuin, cha baithne dha,) ann an sin chuale briathra nach robh dligheach, no comasach do dhuine a labhairt. Tha e coslach, gun do thachair so uine bheag an lorg iompachaidh, agus gun robh aig Dia


[304] leis na bheachd, an dara cuid a shaoradh on amharus, agus on eagal, a dhfheudadh a ghiulan roimhe sin a dhusgadh, no ga neartachadh an aghaidh gach cruaidh-chàs agus trioblaid a thigeadh na charaibh an deigh-làimh. Shaoileadh neach nach bitheadh e furasda droch fheum a dheanamh do thaisbeanadh co glòirmhor. ’Nuair bu mhiann leis an Abhairseir an Slànuighear a bhuaireadh chum aoradh a thoirt dha, rinn e so le beachd agus t-airgse le a thoirt do riaghachda an t-saoghail, agus dhfheudadh am buaireadh so gun amharus sinne a sgrios. Tha nithe talmhaidh gu math a coimhfhreagradh chum ar nain-mianna a dhusgadh, agus chum ar cridheachan a ghaoid o Dhia; ach cha ruig sinn a leas gu cinnteach a bhi fuidh eagal cunnairt o thaisbeanadh Neamhaidh. Cha nfheud e bhi, gun dean glòir an t-saoghail eile, gun dean taisbeanadh do na nithe ata shuas, air an daithnDia dhuinn ar naigneidh a shuidheachadh, cha nfheud e bhi gun dean so cron dhuinn.

Agus gu cinnteach cha bhi sinn an cunnart, ’nuair a bhitheas sinn air ar saoradh o


[305] fhuigheal na truailleachd. Ach tha sinn afoghlum, o na thachair, gum feud, ’nar staid anmhunn, thruaillidh air an àm, eadhon beachd do Neamh a bhi na rib dar nanamaibh. Mar a tha sinn aleughadhsan 7. rann bha Pol an cunnart a bhi air àrdachadh thair tomhas, tre ro-mheud an taisbeanaidh, agus uime sin thugadh dha sgolbsan fheoil, teachdaire Shatain ga bhualadh. Tha na briathra so acur an ceill gun robh am buaireadh cruaidh, goirt; agus o thoradh tha e soilleir, gun deachaidh òrduchadh ann an tròcair, agus gun robh è gu math a coimhfhreagradh chum a leas. Than Naomh ainmeil sin, a chaidh ùine bheag roimhe so a thogail suas gu Phàrras, anis ga ìsleachadh fein eadhon co iosal ris an dus. Tha e tuiteam sios air a ghlùinibh, agus aguidhe le dùrachd saorsa o dhfheuchain. Tha e a-ris agus a-ris acur suas ath-chuinge, ach chaneil e afaotain freagradh. Mheudaich so gu cinnteach a thrioblaid. Bha teachdaire Shatain ga bhualadh gu goirt, agus bha Dia, le bhi na thosd, a reir coslais adiùltadh eisdeachd da ùrnuigh. Ach dhoibrich eadhon so chum a leas; mhothuich e nis mo an-
[306] mhuinneachd fein, dhlùthaich e na bu teinne re cathair na trocair, agus chuir e suas ùrnuigh le tuilleadh dùrachd. Air son so arsesan, san 8. rann, ghuidh mi an Tighearna tri uaire, gun imicheadh e uam. Fa dheoigh thainig am freagradh am briathraibh steidh mo theagaisg, agus thuirt e, ’s leòir mo ghras-sa dhuit.

Feudaidh sibh a thoirt fainear, an deigh gach ath-chuinge a chuir esuas, nach dthug an Tighearna dha an ceart ni a dhiarr e; ach thug e ni bfhearr, dha agus ni a bha na bfhearr a coimhfhreagradh re staid. Bha feum aig Pol a bhi air a neartachadh an aghaidh uabhar spioradail, bha sgolbs an fheoil feumail chum na crìche so, agus cha bhitheadh e na ni cairdeil a shaoradh air ball; uime sin ghleidh an Tighearna e car tamuil ann an teinn, ach gheall èsan àm cheudna gràs ga chumail suas. Cha nfheudar mar gun abradh Criosd, teachdaire Shatain a chur air falbh, an t-eagal gun di’ -chuimhnich thu gur ann annam-sa àta do choghnadh; ach seasaidh mi teann ort, agus neartaichidh mi thu, chum am buaireadh a ghiulan. Le so


[307] mothuichidh tu araon danmhuinneachd fein, agus cumhachd mo ghràis-se agus bithidh t-anam air a dhìon an da chuid o an-danadas, agus o mhi-earbsa; da ni a tha le cheile millteach don t-seirbhis a bhuineas dhomhsa, agus do shonas mo phobuill. Do reir a bheachd so do na briathra, se mo rùn le coghnadh Dhe, air

I. Air cur air ar faicil an aghaidh uabhair spioradail, agus fein-earbsa.

II. A nochdadh, chum misneach a thoirt dhuibh, gu bheil gràs s leòir ann an Criosd, gar neartachadh an aghaidh gach buaireidh. Agus ann an sin foghnadh a dheanamh.

1. Tha mi gu aoirrip a thoirt air bhur deanamh faicilleach an aghaidh uabhar Spioradail agus fein-earbsa, le nochdadh dhuibh o fhocal De, cia anmhunn, bochd an staid anns am bheil sibh air tuiteam leis a pheacadh. Air


[308]

1. Dhfheadainn iomadh earran do fhocal ainmeach, a tha gu riachdail acur an ceill truailleachd ar natuir, agus gu bheil sinn ea-comasach sinn fein a shaoradh on staid so; ach tha so air a theagasg ann an coimhlion earran, is nach ruig mi leas ar nuine a chaitheadh nan ainmeach. Nacheil ar slàinte trìd Iosa Criosd gu soilleir acur an ceill gu bheil sinn ciontach, truaillidh anmhunn. Nacheil geallanna Dhe, gun dthoir e air falbh an cridhe cloiche, agus gun dthoir e dhuinn cridhe feola, acur an ceill, gur iad so oibre Dhe amhàin, agus nach urrain an duine nithe co mhòr a dheanamh air a shon fein? An dthugadh Dia àithne dhuinn ùrnuigh a dheanamh air son nan tiodhlacaibh priseil so, nam burrain sinn am faotain ler gliocas no ler neart fein? Nach deanamaid, eadhon fanoid air Dia, leis na nithe sin iarruidh a thagainn a cheana, no a dhfheudas sinn fhaotain, ’nuair is toil leinn, as eugmhais a choghnaidh? Nacheil e air innseadh dhuinn, gu bheil gach tiodhlaca math agus iomlan on àirdateachd anuas o Athair na soillse? Nacheil e air a radhsgach àite, gu bheil sinn air ar naomhachadh le


[309] Spiorad De? Nacheil na naoimh air an ainmeach obair Dhe, air an cruthachadh ann an Iosa Criosd chum deadh oibre, a dhòrduich Dia roimh làimh chum gun gluaiseadh iad annta? Nacheil gràdh, aoibhneas, sìth, fad-fhulangas, caomhalachd, maitheas, creidimh, macantas agus measarrachd air an ainmeach toradh an Spioraid? Anis ma bheir sinn breith air focal De, mar a tha sinn atoirt air leabhraichean eile, ’s eigin aidmheil gu h-ullamh o na chaidh a radh, gu bheil gràs De gu h-àraidh feumail dhuinn. ’San

2. Than sgeul so air a dhaighneachadh le teisteas nan Naomh.

Tha iadsan uile, air mhogh ro-ioriosal, ag aidmheil an cionta, an truailleachd, agus an anmhuinneachd, tha iad adiultadh cliu gach ni math a bha annta, agus atoirt glòir gach ni a bha iad, asealbhachadh, no ris an robh duil aca, do shaor ghràs De. ’S riachdail an doigh air am bheil Daibhidh acaoidh a chionta. Feuch, dhealbhadh mi ann an cionta, agus am peacadh ghabh mo mhathair mina broinn. Agus cia domhain am


[310] beachd a bhaige da anmhuinneachd chum e fein a ghlanadh, ’nuair, a labhair e mar so re Dia. Cruthaich annam, o Dhe, cridhe glan, agus ath-nuadhaich Spiorad ceart an taobh a stigh dhiom. Ach chum nach saoileadh neach air bith, gun do labhair Daibhidh mar so, mar leith-sgeul air son a ghiulan truaillidh, eisdibh re briathra Phoil Romh. vii. 1825. Ann an so tha agaibh neach, nach robh a bheag gaoraid air na h-Abstolaibh a bàirde, agus aig an robh aon uair beachd mòr da mhaitheas fein, gu treimh-dhireach ag aidmheil a thruailleachd naturail, acaoidh fuigheall corp a pheacaidh, agus atoirt cliu gach tiodhlaca, agus gach gràs a bhaige do Dhia. Oir mar so, ann an àite eile, tha e alabhairt, le gràs De ata mi mar a tha mi, agus cha robh a ghràs, a chaidh a bhuilleachadh orm, gun bhrìgh, ach shaorthaich mi nis mo no iad uile, gidheadh cha mhise, ach gràs De a bha maille rium.

Ciod a sdiùr Pol chum labhairt mar so? ciod ach a ghràdh don fhirinn? Gach neach a dhfheuch an neart, gach neach a thug aoirrip seasamh an aghaidh buaireadh, agus


[311] an dleasdanais a chuir ann an gniomh; aidichidh iad gu h-ullamh an ni ceudna. An do mhothuich sibhse cumhachd gràis De? An do bhlais agus am faca sibh gu bheil an Tighearna math? ’S cubhaidh gu cinnteach dar nanmaibh, a bheannachadh. Ach bithibh iriosal, cuiribh stad air ball air gach smuainte àrd a thag eiridhsuas. Thugaibh fàinear cait am bheil sibh, agus co sibh. Tha sibh fhathasd air an talamh, tha cuid don fhàsaich romhaibh, ’s eigin dhuibh dol trid gleann agus sgaile dorch a bhàis mun dtheid sibh a steach do thalamh a gheallaidh. Tha fuigheal mòr do thruailleachd fhathasdnur natur tha iomadh nàmhaid atoirt ionnsuidh oirbh an taobh a muigh, agus an taobh a stigh; tha saighde teinteach an droch Spioraid ag itealaich gu tiugh air gach taobh; agus cha nurrain ni nas lugha no làmh uile-chumhachdaich Dhe bhur dìon agus bhur cumailsuas, agus bhur toirt air bhur naghaidh gu tearuinte gu crioch bhur turuis. Ma tha sibh acur earbsa sam bith annaibh fein, ma tha sibh acur earbsa sa ghràs a fhuair sibh a cheana, mar gum bu leòir so, air son an àm ata re teachd gheibh sibh gu grad dearbhadh
[312] riachdail araon, dar nain-eolas, agus dar naimideachd. Tha feum agaibh air gràs lathail, co mhath is air aran lathail; oir ma tha sibh air bhur sgaradh o Chriosd, chanurrain sibh ni maith sam bith a dheanamh. Mar so tha e-fein alabhairt Eoin xv. 5, ’S mise an fhionain, sibhse na geuga: an ti a dhfhanas annam-sa, agus mise ann-san, bheir esan mòr-thoradh uaith: oir as meugmhais-se cha nurradh sibh aon ni a dheanamh. Thugaibh fainear, nach toisich sibh re ni sam bithnar neart fein; oir an ni ris am bheil sibh atoiseach (nar neart fein) am fein-earbsa, criochnaichidh e gu cinnteach araon ann an nàire, agus ann an calldach bhur dochais. Rachaibh-se, ma seadh amach ann an ainm Tighearna nan slogh, ag radh maille ris an Righ mhaith sin Iehosaphat, o Thighearna, cha naithne dhuinne ciod is còir dhuinn a dheanamh, ach tha ar suilean riut-sa.

Mar so nochd mi dhuibh o fhocal De, agus o theisteas nan Naomh, gu bheil sliochd an duine, ciontach, truaillidh agus anmhunn. Rinn mi so gar deanamh iriosal, agus deigheil air gràs agus coghnadh fhaotain o Chriosd.


[313]

As eugmhais a ghràis, ’s anmhunn sinn, gheibh gach namhaid buaidh oirn, leis gach buaireadh tuitidh sinn gu h-ullamh gu làr. Cia brònach a bhitheadh ar staid, mar bitheadh gràs re fhaotain, agus cia taingeil is còir dhuinn a bhi, gu bheil aig Criosd gràs re bhuilleachadh oirn. (Air àm eile, bheir mi aoirrip a nochdadh, gu bheil nis leoir do ghràs aig Criosd air son gach h-aon againn; agus gun deonaiche Dia gum mothuich sinn ar feum air, agus gun iarr sinn e le durachd, agus dha-san gun robh a ghlòir. Amen.)

Agus mar a tha pailteas do ghràs aige, tha e ga thairgse gu saor, tha e guidhe oirn gabhail ris. ’Nuair a tha sibh amothuchadh bhur nanmhuinneachd, na caillibh bhur misneach, ach beachdaichibh air ceannard treun bhur slàinte; agusnuair a tha sibh amothuchadh bhur truailleachd, na dthugaibh sibh fein thairis do an-dochas, ach beachdaichibh air Criosd, a tha saibhir ann an tròcair, agus ann an gràs. ’Se rùn bhur Slànuighear a nochdadh dhuibh, ciod sibh, chum ler bochduin fhaicin, gun ruidh sibh gu dian na ionnsuidh, agus gun glaodh sibh gu


[314] cruaidh risan, a tha toileach cobhair a dheanamh oirbh. Mar so bhuin e re phobull anns gach àllnuair a a rùn an toirt na ionnsuidh fein. An dthug Dia dhuibhse beachd dar staid, is comhartha so air mhaith, bithibh iriosal agus aithreachail. An ti a dhuisg sibh, bheir e dhuibh solus, bheir neart agus gràs.

titleSearmoin XV
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page