[59]

SEARMOIN IV.

ROM. III. 23.

Oir pheacaich na h-uile, agus tha iad air teachd gearr air glòir Dhè.

BALUINN nadur, bard inbhe, agus bu mhòr sonas an duine, ’nuair a chaidh a dhealbh an tùs. Ach mo thruaighe! ’s luadh a rinn e ceannairc an aghaidh uachdarain, ’s luadh a thainig mughadh brònach air a staid, ’s luadh a dhfhas iad mar na brùidean a tha basachadh. Bem peacadh mathair-aobhair an truaighe, agussem peacadh briseadh lagha Dhe.

Air am eile nochd sinn gun do chaill daoine trid apheacaidh fior-eolas air nithe spioradeil, an neo-chiontas agus am fireantachd,


[60] maille re cumhachd math a dheanamh. Nochd sinn aris, gu bheil an staid so cunnartach, bochd agus brònach. ’Se mo run anis a dhearbhadhsan

III. Gu bheil gach peacair air teachd gearr air glòir Dhe.

Si glòir Dhe ard-onoir, agus ard-mhaise a naduir, a bhuadhannaibh, agus a thoil. Tha ghloir so air a taisbeanadh dhuinnna oibre, ’na fhreasdal, ’na fhocal, agus gu h-àirid ann an co-oibreachadh a naomhachd, a mhaitheas agus a thròcair. Tha lagh, ceartas agus glòir Dhe ag iarruidh gràdh foirfidh, agus umhlachd iomlan, o gach aon do shiol Adhamh. Agus mar a than cinne-daona gu lèir lem peacaidh gin agus gniomh, an caileigin adiultadh glòir mar is cubhaidh, a thoirt do Dhia; tha cuid gu h-àirid adeanamh so. Tha fa leith, ana-creidich. cealgairean, an dream a tha fein-earbsach, cairdean an t-saoghail, seirbhisich na feola, agus tràillean an Abheirseir abriseadh gach la lagh Dhe, agns adiùltadh glòir dha. An


[61]

I. Tha ana-creidich ann an deigh-laimh air glòir Dhe.

Than t-Abstol Pol ag ràdh, gun dthug Abraham glòir do Dhia, le bhi laidir ann an creidimh; agus uaithe so tha e soilleir, gu bheil ana creidich a toirt tàmailt agus easonoir dha. Gach ni a tha ena fhocal ataisbeanadh nog ràdh, tha e gu cinnteach fior; agus do na nithe so tha fior-chreidimh gu soilleir dligheach. An dream nach creid fhocal, tha iad gu dàna adeanamh breugaire do Dhia; ’s tàmailt mhòr so am measg dhaoine, cia uamhunn cunnartach an ni, an tàmailt so a thoirt do Dhia. “Ma tha sinn a’ “creidsin fianuis dhaoine, arsEoin, ’s mugha fianuis De;” uime sin than tuillidh creideas agus earbsa dligheach da fhocal.

Se Dia tobar na firinn, ’se Criosd an fhirinn fein, ’sen Spiorad, spiorad na firinn, a theagaisg agus a sdiùr na fàidhean agus na h-Abstoil. Co chreideas sinn, mur creid sinn Dia, agus na nithe a tha e cur an ceill, air mhodh co shoilleir, agus le coilion teachdaire


[62] dhuinn? Cia dana aingidh, ana-creidich! Comeasg dhaoine, tha firinneach, còir, nach biodh fuidh chorruich, nan diultadh neach àraid fhianuis a chreidsin? Cia mòr ma feadh a than dream sin, ateachd an deigh làimh air a ghlòir, a tha diultadh àrd-onoir fhirinn a thoirt do Dhia. ’San

II. Tha cealgairean athoirt eas-onoir do Dhia.

Tha Criosd fein ag ràdh, gu bheil cealgairean, cosmhuil re aite-adhlaice nam marbh o shean, sgiamhach an taobh amuigh, ach gràineil an taobh a stigh. Air sgath deagh ainm, no beartas, no chum an coguisean a ghleidheadhnan tosd, than dream so gu dìblidh, gealtach, fallsail, agabhail orra cleoca na diadhachd, gedthan cridheachan truaillidh, agus an giùlan aingidh. ’S brathair an cealgair don bhreugaire agus don chlaodhaire; am measg dhaoine tha e gun mheas, gun chreideas; am beachd Dhe na naomhachd, tha e gu h-araidh gràineil.


[63]

Nuair a bha Criosd a bhos air talamh, ’s minic a labhair e gu sgaiteach geur, an aghaidh chealgairean, ’s tric a thuirt e riu, ’s an-aoibhinn dhuibh. ’S ann amhain airson buidhinn agus cliu, a than dream so ag aidmheil creidimh Chriosd; len giùlan cealgach, tha fior-dhiadhachd afàs mi-chliutach, agus tha peacairean ann an lorg so afàs lionmhor, dana. An aite eiridh suas mar iolairean a chum neamh, gu onoir a thoirt do Dhia, tha cealgairean a burachadh mar mhucan gionach, a chum lòin agus aite-comhnuidh foluichte fhaotain. Cia mòr cionta, cia truaillidh nadur an dream so, agus cia fada a tha iad a teachd, gearr air glòir Dhe.

III. Tha daoine fein-earbsach atoirt eas-onoir do Dhia.

Mar a thuit an duine le uabhar, tha mòran da shliochd do ghnàth, acur earbsanan gliocas, cumhachd agus maitheas fein, ge do tha iad amaideach, anfhann, aingidh. Tha Pol alabhairt mu dhream, a bha, do rèir


[64] coslais, eudmhor, diadhaidh; ach arsesan, air dhoibh a bhi aineolach air fireantachd Dhe, agus atoirt oidhirp am fireantachd fein a shocrachadh, cha do gheill iad do fhireantachd Dhe. Tha fein-earbsa gu h-àraid amaideach, tha so afosgladh a chridhe gach la do bhuaireadh, agus aleagadh an duine gu minic ann an eabar apheacaidh.

Le fein-earbsa, chaill Nebuchadnesar a ghliocas a chumhachd, a bheartas; agus bèigin da re uine, mar bhrùid feur itheadhsan fhasaich. Le fein-earbsa, bha na Phairisich o shean air an dalladh, agus air an cruadhachadh co-mhòr, is gun do dhiult iad gabhail re Criosd. Le fein-earbsa, tha daoine mòrnam beachd fein, tha iad eadhon air an arduchadh gu mullach beinn lom, chas an t-saoghail so, ’gan ullachadh gu leagadh brònach fhaghail ann an slochd domhain, dorcha Ifrinn. Bu mhor earbsa Pheadairna neart spioradeil fein, agusna chairdeas do Chriosd, gidheadh an àm buairidh, dhaicheadh se e gu narach, agus eadhon le mionnaibh. ’Si fein-earbsa duais an Abheirseir


[65] da chairdean, agus le so tha iad air am buaireadh, chum an onoir agus a ghlòir sin a ghabhail dhoibh fein, a bhuineas do Chriosd amhain. ’Sa

IV. Tha càirdean an t-saoghail so atoirt eas-onoir do Dhia.

Tha nithe an t-saoghail so taitneach don fheoil, agus uime sin tha mòran atoirt gràdh dhoibh. ’Nan àite feins fhiach iad ar naire agus ar speis, ach mo thruaighe! tha cuid atoirt don t-saoghal an gràdh, am meas an onoir, a bhuineas do Dhia mhàin. Mar a than inntin fheolmhor na naimhdeas an aghaidh Dhe, tha càirdean an t-saoghail nan naimhde dha. ’Sen saoghal so, màr inneal buaireadh an Abhairseir, a tha gach a goideadh criodhachan, agus a lotadh anama dhaoine. Ciod ach an t-saoghal agus gràdh dha a bhuair Achan chum an t-airgiod a ghoid, Judas chum Criosd a bhrath, agus Demas chum Pol a threigsin? Ciod ach gràdh don t-saoghal, a tha gach abuaireadh dhaoine, chum sannt mi-rùn tuasaid


[66] agus co’ -stridh? Ciod ach cùram an t-saoghail, agus ciocras na dhèigh, a tha gach abacadh dhaoine o shlàinte Chriosd, agus sonas neamh iarruidh? Agus mar a tha ar Slànuighir afeoraich, creud an tairbh ata ann do dhuine, geda chosnadh en saoghal uile, agus anam fein a chall? Gach ni a tha ann an cailigin san t-saoghal, tha aig Dia gu h-iomlan, aguss aimeadach, nàsach an ni an onoir sin a thoirt don t-saoghal, a bhuineas do Chruighfhear an t-saoghail amhàin. Tha sa

V. Seirbhisich na feòla a toirt eas-onoir do Dhia.

Sin fheoil bodhan-crèadha an anama no an earran thruaillidh agus bhrùideil dar natur. O na thuit Adhamh an tus, tha an fheoil mar a than t-Abstol ag ràdh, do ghnà a miannachadh an aghaidh an spioraid, agus an spiorad an aghaidh na feòla. ’Sin fheoil an tràill, ’sen t-anam am maighistir; agus ta an duine do ghnà ciontach, aingidh, ’nuair a tha an fheoil a riaghladh an anama.Than


[67] inntin fheolmhor, fuidh chleoc cairdeas a treorachadh gu bàs, mar a tha Pol ag ràdh, ach an inntin spioradail, gu beatha agus sìth. Tha tràillean na feòla nan naimhde do Dhia, tha iad fuidh chorruich, agus fuidh dhìteadh a lagha agus buailteach, do sgrios siorruidh. Sem bàs duais a pheacaidh; siad cràdh gu minic anise, agus truaighe shiorruidh fa dheoigh duais àraidh seirbhisich na feola. Tha geocairean agus misgeirean luchd-striopachais agus adhaltranais daoine sanntach agus mi-rùnach, gu h-àraidh nan tràillean do n fheoil. Nise o na than fheoil truaillidh, dìblidh agus bàsmhor, cia mòr cionta an dream, a tha toirt don fheoil, an gràdh, an t-seirbhis, an onoir, a bhuineas do Dhia dan anamaibh agus do shonas neamh amhàin. Tha giulan an dream so amaideach, dàna ceannairceach, agus gun fhior-aithreachas, bithidh an staid truagh gu siorruidh. ’Sa

VI. Tha tràillean an Abheirseir atoirt eas-onoir do Dhia.

Se Diamhàin ar nuachdaran dligheach


[68] aguss ann chum glòir a thoirt dhasan, a chaidh ar dealbh. Ach ged a bhuineas sinn fein, agus gach ni a thagainn do Dhia; gidheadh tha ar nàrd-namhaid gu breugach, fallsail do ghnà aig iarruidh ar seirbhis, agus tha mòran gach atoirt gràdh agus umhlachd dha. Ged is e Satan athair nam breug, than dream so ga chreidsin; ged a tha egan sdiuradh chum truaighe, tha iadsan ga leantuin gu toilleach.

Tha Chriosd ag ràdh nach urrain sinn seirbhis a thoirt do dha mhaighistir, do Dhia agus do Mhammon; uime sin an dream nacheil a toirt onoir do Dhia, tha iad nan tràillean dìblidh don Abheirseir. Sen nàmhaid so le bhuaireadh, a leag Adhamh gu làr, a thug peacadh truaighe agus bàs a steach don t-saoghal, a bhrosnaich daoines gach àll chum cogadh an aghaidh Dhe, agus na h-Judhaich gu h-àraidh, chum Slànuighear na sìth a sparradh re crann. Cia dàna, uamhan an ni do chreutairean reusanta, iad fein a thoirt thairis eidir chuirp agus anama don Abheirseir, a bheir dhoibh mar dhuais truaighe shiorruidh. Gach neach a tha caitheadh am


[69] beathasa pheacadh, agus gu h-àraidhsna peacaidhean a dhainmich sinn, tha iad an deigh làimh air glòir Dhe, agus uime sin cha nurrain iad a chairdeas a mhealtuin fa dheoigh.

Foghnà.

Nuair a chruthaich Dia an saoghal so, thug e riaghailt agus obair àraidh do gach creutair agus ni a dhealbh a làmh. Bha iad an tùs uile math, bha iad freagarach agus umhal, agus mar so bha iad, gu cubhaidh, a toirt glòir da ainm. Tha gach creutair reusanta agus neo-reusanta, ach deamhuin agus daoine mhàin, do ghnà umhal do thoil De, agus a reir an comais, a toirt glòir dha. Si àrd-obair an duine, Dia a ghlòruchadh air talamh, agussann o so mhàin a tha fhior-shonas asruthadh. Tha peacairean gach a toirt tamailt do Dhia, ged a tha oibre, a fhreasdal, agus fhocal a gairm orra gu dian onoir a thoirt dha.

Trìd a pheacaidh mo thruaighe! tha sinn dall, ciontach truaillidh air ar sgaradh o


[70] chairdeas ar nathar neamhaidh, ea-comasach a thoil a dheanamh, agus onoir a thoirt dha. Achnuair a bha sinne cailte, thainig Criosd gar tearnadh, thainig è gar teagasg, gar fireanachadh, gar naomhachadh gar dionadh o ar naimhde agus gar neartachadh chum seirbhis agus glòir a thoirt dha. Tha aig Criosd pailteas do ghràs, airson gach seorsa do pheacairean, aguss mòr feum an dream sin air a dhainmich sinn dhuibh. Guidheam orra air ball seirbhis Shatain a threigsin, agus gràs Chriosd iarruidh le dùrachd, agus a ghabhail gu h-iriosal taingeil. An diult sibh a chòir dar fior-charaid; an dthoir sibh dar nàrd nàmhaid, an ni nach buin da. Air ghaol Dia, agus ar nanama smuantaichibh an trà air ar staid agus cunnart. Iarruibh an Tighearna, fhad sa tha e re fhaotain, gairmibh air fhad sa tha em fogusg dhuibh. Ge be ciod air bith ar peacaidhean, no ar giulan, air an àm a chaidh seachad, tha Criosd fhathasd a giulan leibh, tha e eadhon nise gràdh, “feuchnise an tàm taitneach, feuch an diu na slainte.” Gam beannaiche &c.

titleSearmoin IV
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page