II.
NOAH ’NA SHAMHLADH AIR AN T-SLANUIGHEAR.
Tha ’n t-ainm Noah a’ ciallachadh fois, sòlas, agus gu tric gràs; agus mar sin ’se Criosd ar sòlas agus ar fois-ne, agus tre-san tha gràs a’ rìoghachadh chum na beatha maireannaich; agus d’a thaobh-san ’s ceart a dh’fhaodar a ràdh, “Bheir an tì so féin sòlas dhuinne thaobh ar n-oibre agus saoithreach ar làmh.” Gin. v. 29. ’Nuair a thruaill gach uile fheòil an slighe, “Bha Noah ’na dhuine cothromach agus iomlan ’na linn, agus ghluais e maille ri Dia, Gin. vi. 6, agus, suarach mu thàir nan aingidh, chronaich e iad am briathraibh bagraidh, a’ searmonachadh fìreantachd ’nan coimhthional, 2 Pead. ii. 5. Mar so sheas Criosd ’na ionracas anns gach cùis, an linn olc agus adhaltranach, a’ searmonachadh mar tha e sgrìobht’ uime ’sna sailm, “Rinn mi sgeul air t’fhìreantachd sa’ choimhthional mhór; feuch cha do chaisg mi mo bhilean, a Thighearn, is aithne dhuit,” Salm. xl. 9. Tha e air ìnnse dhuinn, nach bu chomasach fìreantachd Noah, Dhanieil agus Iob, sluagh aingidh a shaoradh o’n bhuille bha teachd orra, Esec. xiv. 14. B’ fhìrean Noah, ach, tre ’fhìreantachd, cha bu chomasach e air an dìle thilleadh, ach tha fireantachd an Fhir-shaoraidh cho luachmhor, cho iomlan ’s cho neo-chrìochnach, ’s gur comasach e air peacaich gun àireamh a shaoradh o bhàs. Ach gabhaidh sinn a nis beachd air ullachadh na h-àirce, a’ chùis àraidh sin a tha mar shamhlachas, “air tèarnadh tre aiseirigh Iosa Criosd.” 1 Pead. iii. 21. Sguir Spiorad an Tighearna bhi strīgh ri daoinibh ceannairceach, agus bha ’n t-àm air teachd san robh dioghaltas an Tighearna
Có nach faic a’ chùis gu léir mar shamhladh air saorsa, tre Iosa Criosd, o thuil a’s uamhasaiche thig luath no mall air na h-aingidh? ’Se Criosd air am bu shamhladh Noah, araon san àirc, aig an altair ’s air a chuartachadh leis a’ bhogha-fhrois; agus gu cinnteach is esan an àirc a tha ’gar tèarnadh o thuiltibh feirge Dhé, an ìobairt a tha ’sìtheachadh a cheartais, ’s am bogha sin a dh’ fhiamhaicheas le suilbhearachd gach neul a dh’iathas m’ar cuairt. Ged bha àirc Noah, an iobairt ’s am bogha-frois eadar-dhealaicht’ uaithe féin agus o aon a chéile, ann an Iosa Criosd tha iad gu léir air an aonadh.
Có thùradh innleachd mar an àirc chum tèarnaidh o’n dìle léir-sgriosaich? Cha b’e Noah féin a mheòraich a’ chuis ach Dia; mar sin ged rachadh aingil agus daoine gu’n dùlan chum seol-saoraidh fhaotainn airson saoghail aingidh, cha tigeadh an rathad sin am feasd fa’near dhoibh a fhuair gliocas Dhé amach ann an eadar-mheadhonaireachd Iosa Criosd; oir tha e dol cho fada thar smaointe dhaoine ’s nach urrainn iad a thaobh nàduir gabhail ri run-diòmhair Dhé; oir a ta e ’na cheap-tuislidh do na h-Iudhaich agus do na Greugaich ’na amaideachd.” 1 Cor. i. 23.
Anns an àirc cha robh ach ochd anama, (1 Pead. iii. 20.) agus cia beag an àireamh sin an coimeas ris an t-sluagh gun chunntas a chailleadh ’s na tuiltibh! Mar sin is treud beag treud Chriosd, oir ged tha mòran air an gairm cha ’n eil ach beagan air an taghadh. Gu cinnteach b’iongantach an sealladh na h-ainmhidhean ’s an eunlaith a b’fhiadhaiche fhaicinn, gu sìtheil,
’Nuair chuimhnichear gu ’n do luidh columan air an àirc le duilleig craoibh-ola, thig e ’nar beachd mar thuirling an Spiorad air Iosa aig uisgeachaibh Iordain, an coslas an eòin chaoimh sin. ’Nuair fhuaradh an sanus so air “geamhradh na feirge bhi seachad.” (Dan. ii. 11.) dh’fhàg an saoi urramach an àirc, ’s ’nuair dhearc e air an léir-sgrios uamhasach dhìol e ìobairt réite de gach eun a’s beathach glan agus dh’fhairich an Tighearna fàile sìthe. Bheir so sinn gu smuaineachadh air-san a thug e féin air ar son“ ’na thabhartas agus ’na ìobairt deagh-fhàile do Dhia.” (Eph. v. 2.) Tha Dia cho toilichte leis an ìobairt so ’s gu ’m bheil e socrachadh ann an cumhnanta le Criosd, agus le shluagh nach tig iad (muinntir Chriosd) am feasd a chum dìtidh. Agus chuir e féin an céill leis an fhàidh Isaiah: Tha so mar uisgeachaibh Noah dhomh. mar a mhionnaich mi nach rachadh uisgeacha Noah tuilleadh thar an talamh, is amhuil a mhionnaich mi nach bithinn ann an corruich agus nach toirinn achmhasan duit, O thusa, a ta ainniseach, air do luasgadh leis an doininn agus gun chomh-fhurtachd. (Is. liv. 9.) Faic mar tha na neòil ghruamach fo fhiamh-ghàire le dathaibh oirdheirc a’ bhogha-fhrois a’s comhara suilbhear air cùmhnanta Dhé! Is bogha e, ach is bogha gun saighead e, le ’aghaidh air a thionndadh air falbh uainn mar chomharadh air sìth. ’Sann mar so a theid àmhghair nan oighreachan air fireantachd a chaochladh gu sòlas tre Iosa Criosd. Faodaidh neòil agus dubh-neòil iathadh mu ’n timchioll ach cha sil iad ach braona air an anam a dh’ath-bheothaicheas sinn mar arbhar ùrar. An ni sin a bha aon uair ’na chomharadh air feirg ’s ’na chuis-
A. M‘I.
An Calbh Muileach.
(Gheibhear san ath Theachdaire, eachdraidh Mhelchisedeic a réir ’s mar bha e ’na shamhladh air an t-Slànuighear.)
title | 4 |
internal date | 0.0 |
display date | 1835-6 |
publication date | 1835-6 |
level | |
reference template | Teachdaire Ùr Gàidhealach %p |
parent text | 7 |