[395]

SEARMOIN XX.

COLOSS. ii. 6.

Uime sin. mar a ghabh sibh chugaibh an Tighearn Iosa Criosd, gluaisibh ann.

ANNS a chaibideil so, far am bheil ar stèidh-teagaisg, than t-Abstol ag earrail air na Criosduighean aig Colosse, a bhi seasmhach nan creidimh, fantuin bunataich ann an Criosd; agus aire mhath a thoirt, nach bitheadh iad air am mealladh le briathraibh snasmhor, agus le beul-aithrisibh dhiomhaoin dhaoine. O na thoisich an dream sin gu math, gus am bheil an t-Abstol an so ascriobhadh, be a rùn coghnadh a thoirt dhoibh, chum dol air an aghaidh ann an


[396] slighe na fìreantachd, thair bolg an naimhde gu leir. Bha fior-eolas aige gun amharus air an natur, air an staid, agus air gach buaireadh, dan robh iad buailteach; tha e atoirt rabhadh dhoibh air an cunnart, agus tha e gu càirdeil ateagasg dhoibh, cionnas bu chòir dhoibh iad fein a ghiùlan. Chaidh Criosd a shearmonachadh dhoibh, agus gabh iad gu toileach ris; ach bha iad ann an cunnart, earbsa a chur nan gliocas, agus nan neart fein, chum seasamh an aghaidh an naimhde, agus chum an dleasdanais a chur an gniomh. Gan dìon o na smuaintidh aimideach so altrum nan inntin, tha è gu riachdail ag innseadh dhoibh, gur e Criosd tobar an gliocais agus an neart Spioradail, agus tha e aguidhe orra gluasachd ann.

Cosmhuil ris na creidmhich so, dhaidmhich mòran againne ar creidimh ann an Criosd, agus chuir sinn an ceill ler giulan, gun do ghabh sinn gu toileach ris. Tha sinn an ùine ghrad, gu dol air ar nais a dhionnsuidh an t-saoghail, far an dthoir ar naimhde Spioradail iomadh ionnsuidh eile oirn. Ciod, ma seadh, as còir dhuinn a dheanamh, chum


[397] Dia a thoilleachadh, chum ar creidimh a dhearbhadh, agus chum seasamh an aghaidh ar naimhde; than t-Abstol ag innseadh so dhuinn, agusse sin, gluasachd ann an Criosd. Le coghnadh Dhe, bheir sinn anis aoirrip, an dleasdanas cuidthromach so a mhìneachadh dhuibh, agus earrail oirbh le dùrachd, agus chum so a dheanamh gu soilleir, thugamaid

st. Fainear, con Ti, a tha air a nochdadh dhuinn, mar chuspair ar creidimh.

Than t-Abstol ag ainmeach an Ti so, an Tighearn Iosa Criosd; agusse son Ti ris an còir dhuinne gabhail, agus anns an còir dhuinn gluasachd. Thaobh natuir, tha sinn uile air seacharan o Dhia, tha sinn anmhunn, truaillidh, dall, tha sinn caillte do fhior-shonas: ach chuimhnich Dia oirn an trocair, chuir e o Neamh a mhac fein gar niarruidh, agus gar tearnadh. Than Soisgeul anochdadh mac Dhe dar creidimh, mar ar Tighearna; mar an Ti, aig am bheil còir naturail air ar numhlachd anns gach ni, o na chruthaich e sinn; agus aig am bheil mar an ceudna


[398] na còir Spioradail, o na cheannuich e sinn le fhùil phriseil fhein. Thuilleadh air so, ’s esan an Tighearna, o na tha e ariaghladh an t-saoghail le fhreasdal, atoirt da phobull gach ni a tha iad amealtain, agus gan dìon o chumhachd an naimhde. Achse Mac Dhe Iosa, co mhathsan Tighearna; than t-ainm so aciallachadh, gu bheil e na Shlànuigh-fhear, gu bheil e comasach agus toileach ar nanama a leughas o thinnis tròm a pheacaidh. ’Se so an t-ainm, a dhòrduich Aingeal o Neamh do Ioseph a thoirt dha, eadhon mun robh e air a bhreith; agus o nas esan an Lèigh Spioradail, glòirmhor, a chuir Athair nan gràs dar nionnsuidh, tha aige gu cinnteach ra thoirt da phobull, gach ni a tha feumail, chum an anama a dheanamh slàn naomha, maiseach agus sona. Mar dhearbhadh air so, tha e air innseadh dhuinn, gur èn Slànuighear so Criosd; ’se sin re radh, an Ti a thagh, a dhùng, agus a dhòrduigh an t-Athair, chum an cinne-daonna a thearnadh. Fuidhn t-sean tiomnadh, dhòrduich Dia gach neach ùngadh, a bha esan agairm chum oifig fàigh, Sagairt no Righ a ghabhail orra: agus bhan ùngadh aciallachadh,
[399] gun robh Dia atoirt dhoibh, agus gu bhuilleachadh orra, o àm gu h-àm, gach ni a bha feumail, chum an oifig a chur an gniomh. Air an doigh cheudna, leis an ainm so Criosd a thoirt dar Slànuighear, tha Dia ateagasg dhuinn, gu bheil e làn-ulluichte air son obair, gun dthug esan gach ni dha air talamh, a bha feumail chum an t-slàinte so a bhuilleachadh orra. ’Se son ti glòirmhor, gràsmhor, maiseach, a tha Soisgeul na sith ataisbeanadh dar creidimh, mar ar nUachdaran, mar ar Slanuighear, mar ar muinghin threun, eadhon an Tighearn Iosa Criosd. Thugamaid anis fainearsan

II. Ciod e gabhail re Criosd.

Tha fhios agaibh uile gu ro-mhath, ciod e gabhail air mhoth naturail, re gibht sam bith, a tha air a tairgse dhuibh; agusse so a glacadh gu toileach, agus a gnàthachadh chum ar leas agus ar sòlas fein. Tha creidimh don anam, ceart mar a than làmh agus an t-sùil don chorp; tha creidimh atoirt Chriosd am beachd an anama, gu ghlacadh gu toileach, agus gu taingeil adeanamh feum dheth.


[400]

Tha creidimh anochdadh Chriosd dhuinn, mar ar nUachdaran dligheach, agus than t-anam an lorg sog eilleachdain gu h-ullamh dha. Tha creidimh mar an ceudna ga nochdadh dhuinn, mar ar Leigh Spioradail, mar ar Slànuighear uile-chumhachdach, uile-ghràsmhor, agus tham beachd so gar brosnachadh, chum sinn fein a thoirt thairis da, agus a thilgeadh gu tur air a chùram, gu bhi air ar leughas, agus air ar slànuchadh leis. Ach mun bheil daoine mar so a gabhail re Criosd, seigin dhoibh o mhothuchadh, gu bheil iad ceannairceach, eas-umhal, gu bheil an naimhde Spioradail tuilleadhs laidir air an son; gu bheil an anama eas-lan, tinn, agus an cunnart bàs siorruidh. ’Nuair a tha iad amothuchadh so, agus a foghlum o fhocal De, gur e Criosd an Uachdaran Spioradail, gur èn Slànuighear a dhòrduich Dia; than anama air ball afosgladh chum gabhail ris, tha iad gu h-ullamh gan toirt fein thairis dha, eidar chuirp agus anama, gu bhi air an teagasg, air an tearnadh, air an riaghladh, agus air an dìon leis. Mar so tha iad agabhail re Criosd, mar am fàigh, an Sagart, agus an Riogh; tha iad an lorg so toileach gach ni a


[401] dheanamh, a tha taitneach dha-san; ’n rùn an gibhte agus an talanna, buill an cuirp, agus cead-faithe an anama a ghnàthachadh, do reir mar a tha esan ag òrduchadh dhoibh. ’Se so gabhail re Criosd, no creidsin na ainm, mar a than Soisgeul ga thaisbeanadh dhuinn.

O nacheil ach ro-ghaoirid, o na dhaidmhich mòran agaibh-se bhur creidimh ann an Criosd, gu soleimte aig a bhòrd fein, tha mi an dochas gun do ghabh sibh ris, agus gur e bhur rùn anis so a dhearbhadh, le thoil a dheanamh. Ma se so gun amharus bhur rùn, bheir mi aoirrip innseadh dhuibh, cionnas as còir dhuibh sibh fein a ghiùlan. Tha so acur an cuimhne dhomh fhiosrachadh anns an

III. Ciod e gluasachd ann an Criosd.

Than giùlan as còir don chreidmheach a bhi aige anns an t-saoghal so, air a choimeas am focal De, re iomadh ni talmhaidh, chum beachd so-thuigsin a thoirt dhuinn dheth. Air uairibh, tha e air a choimeas re


[402] blàr no cath, do bhrì gu bheil mòran do naimhde Spioradail againn, ris an eigin dhuinn cleachda gu cruaidh, agus cogadh gu duineil. Aris, tha e air a choimeas re rèis, do bhrì gu bheil an turus fada, ar nùine gaoirid teagmhach, agus do bhrì, ann an lorg so, gu bheil mòr-fheum againn, air cabhaig, cùram, saothair, agus eud. Ann ar stèidh-teagaisg, agus ann an iomadh earran eile, tha giùlan a chreidmhich air a choimeas re gluasachd, no imeachd ann an slighe àraidh. Agus mar a tha Diag àithneadh so da phobull, tha e ataisbeanadh dhoibh na slighe, anns an còir dhoibh imeachd, agussi son t-slighe sin, a tha atreorachadh chum na beatha mhairreanaich. Tha gluasachd gu h-àraidh aciallachadh da ni. Air

1. Gu bheil an creidmheach bissidh, deanadach.

S iad na nithe, mun còir dha a bhi bissidh deanadach, ann an smachdachadh a phàisibh agus ainmiannaibh feòlmhor; am fàs ann an eolas, an creidimh agus an gràdh; agus ann an cur an gniomh a dhleasdanais do Dhia, do


[403] dhaoine, agus dha fein. An duine sin a tha gluasachd air slighe àraidh, tha e do ghnàth bissidh, do ghnàth caruchadh o àite gu h-àite, do ghnàth toirt ceum agus ceum eilena thurus, gus am bheil e aruigheachd ceann-uidhe. Ceart mar so, ’n duine a tha gluasachd ann an slighe statuin Dhe, chaneil e aseasamh, gun cheum a thoirt air a thurus no fàs leasg, sgìth agus fann; ach tha e do ghnàth adeanamh na h-oibre, a tha a Shlànuighear ag earbsa ris, agus Athair Neamhaidh ag àithneadh dha; tha e do ghnàth adeanamh toil De, gus am bheil e aruigheachd ceann-uidhe, rioghachd Neamh.

2. Tha e do ghnàth adol air aghaidh san t-slighe.

An duine sin a tha agluasachd, tha e do ghnàth adol air aghaidhna shlighe, tha e gach uair agus adluthachadh nis re ceann-uidhe. Air an doigh cheudna, ’se araon dleasdanas agus rùn a chreidmhich, a bhi do ghnàth adol air aghaidh ann an slighe na fireantachd; ’se sin, a bhi fàs nas neartmhoire na chreidimh, nas dian laiste na ghràdh, nas


[404] naomha na chridhe nas diadhaidh na ghiùlan, agus nas tarbhaichen deadh oibre. Tha fhios aige gu math, ma tha e car tamuil astad na thàmh air an t-slighe, gu bheil èn cunnart a bhi air a sgrios; (ceart mar a tha eadhon an Braddan laidir, air a bhàthadh san t-sruth, ma tha e ùine a fantuin gun charuchadh). O nas ann mar so a tha a chùis, than creidmheach do ghnàth atoirt aoirrip, maille ris an Abstol Phol, ‘na nithe ata air cùl a dhi-chuimhneachadh, agus a bhi ga shìneadh fein chum nan nithe ata roimhe, adian-ruidh a dhionnsuidh a chomharthaidh chum geall àrd ghairm Dhe ann an Iosa Criosd.’ O na nithe so chith sibh, ciod as brì do ghluasachd, thugamaid anis fainear anns an

3. Ciod e gluasachd ann an Criosd.

Tha e air innseadh dhuinn ann am focal De, gu bheil an creidmheach ann an Criosd, mar a tha geug anns a chraoibh; no mar a than corp, agus na buill air an coimhcheangal ris a cheann. ’S ann on chraoibh, a tha na geugan atarruing brìdh, leis am bheil iad


[405] afàs, agus a thagan deanamh, ùrmhor, duilleagach agus maiseach; aguss ann on cheann, a tha buill a chuirp afaotain an riaghailt agus an ordugh. Tha focal De mar an ceudna ateagasg dhuinn, gur e Criosd tobar beatha agus neart, eolais agus gliocais a phobuill; nach urrain iad ni math sam bith a dheanamh as eugmhais, agus gu bheil esan atoirt dhoibh gach ni a tha feumail, chum an deanamh umhal, naomha, sona. Chum na nithe so fhaotain o Chriosd, tha e feumail, gum bi sinnna fhochair, gun glèidh sinn teann air, gun dian-lean sinn ris, le dùrachd-cridhe, gun glac sinn le creidimh na tiodhlacaidh, a tha e atairgse, gun gnàthaich sinn na meadhonna, a shuidhich e na Eaglais, agus gun iarr sinn eifeachd a Spioraid. ’S ann mar so a tha Criosd atoirt tiodhlacaidh Spioradail da phobull, aguss ann mar so as eigin dhùinne, sinn fein a ghiùlan, ma se ar rùn seirbhis thaitneach a dheanamh do Dhia, agus dol air ar naghaidh ann an slighe na fìreantachd.

Tha giulan nan creatairean, a thag aiteachadh na talmhain, co-mhath as dhaoine


[406] thaobh nithe an t-saoghail so, gu soilleir ateagasg dhuinn, gur còir dhuinn gach ni a dheanamh am fochair Chriosd, ann an dochas re ghràs, ann an earbsa re choghnadh. Tha gach creatair acumail teann air am paranta, agus ag iarruidh an coghnadh, gan sdiùradh agus gan neartachadh an àm an òige; tha iad mar an ceudnag iarraidh cul-taic an àm cruaidh-chais agus cunnairt, gan dìon o chumhachd an naimhde. Mar so than searrach, agus an laogh agus eoin an aidheir gu leir do ghnàth gan giùlan fein. A-ris, ’nuair a tha aoghluimte òg afoghlum dreachd, o mhaighistir fiosrach, tuigseach, cumhachdach, chaneil e adeanamh ni sam bith, gun choghnadh agus seòladh fhaotain o mhaighistir. No an uair a tha duine ann an duthaich choimhich, far am bheil mòran do ghaduichean dàna, na do fhiadh-bheathaiche guineach, ciùrail; ma tha ceann-iùil fiosrach càirdeil aige, tha eg imeachd do reir a chomhairle, tha e giarruidh a choghnadh an àm a theinn, an t-eagal gum bi e air a sgrios.

Than creidmheach, fhad sa tha e bhos air talamh, ain-eolach, anmhunn agus eagalach;


[407] tha e ea-comasach dheth fein, chum imeachd anns an t-flighe, a tha treoruchadh chum beatha, no chum seasamh an aghaidh nan naimhde, a tha ga chuairteachadh air gach taobh. O na si so a staid agus o na se Criosd amhàin a tha toirt dha gràs, neart agus gliocas, chum a dhleasdanais a chur an gniomh, chum seasamh an aghaidh buaireidh, agus chum fàs gach an creidimh, an gradh, agus an naomhachd, ’s còir dha fanntuin ann do ghnàth, imeachd na fhochair, a ghràs agus a Spiorad iarruidh le dùrachd. ’Se so gluasachd ann an Criosd, a bhi do ghnàth bissidh, agus gach ameudachadh ann an obair an Tighearna; gach ni a dheanamh an neart, agus trìd gràs ar Slànuighear, gach ni a dheanamh o ghradh dhà-san, agus chum glòir ar nAthar neamhaidh. Tha so gam thoirt air maghaidh, gu fhiosrachadh anns an

IV. Ciod e gluasachd ann an Criosd, mar a ghabh sinn ris.

Chum an ni so a thuigsin, chaneil againn amhàin ach a chuimhneachadh, ciod an staid


[408] anns an robh sinn, no ciod am beachd a bhagainn don pheacadh, do Chriosd, agus do nithe Spioradail, ’nuair a dhaom Spiorad De sinn air tùs chum gabhail ris. Air an àm so, mhothuich sinn ar cionta mar eallach thròm air ar ninntin, chunnaic sinn ar cunnart mòr, bha Ifrionn, mar gum beadh fosgailte fa chomhar ar sùl, bha lagh Dhe abagairt ar sgrios, agus a cheartas ar tilgeadh sios air ball ann an iomall dorchadais. Air an àm sin cuideachd, bha sgeul air maitheanas aoibhneach, bha geallanna an t-soisgeil priseil, agus an Slànuighear uile-mhaiseachnar beachd; bha sinn làn-thoillichte leis an dearbhadh a thug e dhuinn, gu bheil e comasach agus toileach ar tearnadh. Thuilleadh air so, thug sinn fuath don pheacadh, bha sinn brònach air a shon; thug sinn gradh dian-laiste do Chriosd, bha sinn taingeil air son a shlàinte, bha mòr-dhèigh againn air càirdeas De; be ar rùn, oscionn gach ni coimhchommunn a mhealtuin maille rer nAthair Neamhaidh, agus ra mhac Iosa Criosd. Ma ghabh sinn gun amharus re Criosd, mar a tha e air a thairgse dhuinn san t-soisgeul, bi so staid ar
[409] nanama, ’nuair a ghabh sinn ris air tùs, agus a thoisich sinn air gluasachd ann.

Anis o na bi so ar staid, ’nuair a ghabh sinn re Criosd, ’se gluasachd ann mar a ghabh sinn ris, am beachd ceudna a bhi againn don pheacadh, am fuath ceudna dha, am bròn ceudna air a shon, agus an rùn ceudna a threigsin. Maille re so, ’s eigin dhuinn am beachd ceudna a bhi do Chriosd, da ghlòir, da chumhachd, agus da thròcair; ’s eigin dhuinn an gràdh ceudna a bhi againn dha, an dèigh cheudna air càirdeas De, agus an rùn ceudna coimhchommunn a mhealtuin maille ris. Mareil am beachd agus am mothuchadh ceudna againn, thaobh nan nithe so uile, a bhagainn air tùs, ’nuair a gheill sinn do Thighearna na glòir, chaneil sinn a gluasachd ann, mar a ghabh sinn ris, chaneil sinn a gluasachd, mar as cubhaidh da phobull. Do thaobh aithreachas, no fuath don pheacadh, agus bròn air a shon; ’s còir dhuinn a bhi cosmhuil re tobar, a tha do ghnàth aruidh sa gheamhradh, agussan t-samhradh, co dhiu a than aimsir fliuch no


[410] tirim, fuar no teath. A-ris a thaobh gràdh do Dhia, do Chriosd, do nithe Spioradail, agus do naomhachd, ’s còir dhuinn a bhi cosmhuil re amhuinn mhòr, a tha ghnàth aruidh gu dian, agus ameudachadh mar a tha i adol air a h-aghaidh, gus am bheil i fa dheoigh air a taomadhsan fhairge. Ma tha sinn agluasachd ann an Criosd, mar a ghabh sinn ris, cosmhuil re Daibhidh, tha ar peacaidhean do ghnàth fa chomhar ar sùl; tha sinn atoirt aoirrip am peacadh a threigsin, agus cogadh an aghaidh ar naimhde, Dia a ghràdhachadh, agus àitheanta a choimhead, ler nuile chridhe, agus ler nuile dhùrachd, mar a rinn sinn air tùs. Dhfhosgail sinn ar nanama gu toileach do Chriosd, ’nuair a ghabh sinn ris air tùs, agus ma tha sinn agluasachd ann, mar a ghabh sinn ris, tha sinn, adeanamh so gach nis mo agus nis , (cosmhuil re solus na Greine, a fosgladh nis agus nis mo, mar a tha a Ghrian ag eiridh oirn.) ’Se so gluasachd ann an Criosd, mar a ghabh sinn ris, buanachadh gu seasmhachnar ceud bhròn, ’nar ceud ghràdh, agusnar ceud rùn, seirbhis an Abhairseir gu tur a threigsin, agus
[411] umhlachd thaitneach a thoirt do Dhia. Mar so nochd mi dhuibh, co e cuspair ar creidimh, ciod gabhail re Criosd, ciod gluasachd ann an Criosd, agus ciod gluasachd ann, mar a gabh sinn ris.

Deanamaid anis foghnadh iomchuidh.

Nuair a tha duine agabhail seirbhis, ’nuair a tha egealtain fanntuin dlù air a mhaighistir, agus obair a dheanamh, do reir a chomhairle, agus do reir òrdugh, tha e ceangailte air na nithe so uile gu toileach a dheanamh. ’Nuair a tha Saighdfhear adol chum cogaidh, agus agealtuin a bhi fìrinneach da cheannard, ’s eigin dha a ghealladh a choimhlionadh, ’s eigin dha an àm a chath a bhi duineil, cruadalach, treun, ’s eigin dha a bhi freagarach da cheannard, ma se a rùn cliù agus duais fhaotain. Ceart mar so, ’nuair a tha sinne agabhail re Criosd, mar ar maighistir, ar Ceannard, agus ar Slànuighear; agusnuair a tha sinn anochdadh gu follaiseach ler giùlan, gun do ghabh sinn ris, tha so mar argumaid neartmhor gar brosnachadh,


[412] chum gluasachd gu fìrinneach ann. Dhaidmhich mòran agaibhse bhur creidimh ann an Criosd, eadhon aig a bhòrd fein, agus feoraicheam anis dhibh, carson a ghabh sibh ris? ’Sann gu cinnteach chum slàinte sìth agus leas bhur nanama a chur air an aghaidh; ’s ann chum neart, gliocas agus gras fhaotain uaithe, chum bhur nanama a leughas, agus a naomhachadh, gar neartachadh chum buaidh a thoirt air bhur naimhde, chum bhur dleasdanais a chur an gniomh, agus chum ulluchadh fa chomhair sonas Neamh. Ach mar gluais sibh ann an Criosd, mar gleidh sibh teann air, mar bi sibh na fhochair, mar gnàthaich sibh meadhonna nan gràs, mar iarr sibh a Spiorad, mar cuir sibh earbsana chumhachd agusna ghràdh, cha nurrain dùil a bhi agaibh ris na nithe so, cha nfhuigh sibh iad air chor sam bith. Thugaibh fainear, nach aicheadh sibh ler giùlan an dèidh làimh, an ni a dhaidmhich sibh aig bòrd Criosd, ’se sin, gun do ghabh sibh ris, agus gur è bhur rùn gluasachd ann. ’Nuair a theid sibh air bhur nais an ionnsuidh an t-saoghail, ma ni sibh bhur toil fein amhàin, agus mu dhimicheas sibh nar
[413] gliocas, agus nar neart fein, tha sibh ag aicheadh, gur e Criosd bhur Maighistir, chaneil sibh agluasachd ann.

Tha cuid san eisdeachd, a dhiùlt gu dàna a nochdadh len giùlan, gun do ghabh iad re Criosd, agus as ni eagalach e, gun diùlt iad mar an ceudna gluasachd ann. A mhuintir aimideach, tha anama priseil, neo-bhàsmhor agaibh; tha sibh do ghnàth ag eiridh moch, agus aluidhe an-moch, chum nithe feumail fhaotain dar cuirp; gidheadh mo thruaighe, tha sibh aleigeil ler nanama bàsachadh dhìth lòin, ged a dhulluich Criosd pailteas air an son, agus ged a tha e gu saor ga thairgse dhuibh. Ach dhfheudadh e bi, gur e bhur rùn, tuilleadh do shòlas a pheacaidh a mhealtuin, agus bha sibh eagalach, gun cuireadh suidhe aig bòrd Chriosd caileigin do ghrabbadh oirbh. Ma se so bhur beachd, tha bhur staid ciontach, cunnartach, brònach; gun deanadh Dia tròcair oirbh, gun deonaicheadh Criosd maitheanas dhuibh.


[414]

Tha cuid eile, tha coslachsan eisdeachd, a nochd air an àm so, air tùs gu follaisach aig a bhòrd, gun do ghabh iad re Criosd. A mhuintir mo ghraidh, thug bhur naimhde gu math fainear bhur giùlan, thug iad fainear e le corruich agus oilbheum, ach cha do chaill iad fhathasd an dochas agus am misneach, bheir iad iomadh ionnsuidh eile oirbh; uime sin, ma se bhur rùn a bhi seasmhach, scòir dhuibh gluasachd ann an Criosd. Seachnaibh droch chuideachd, seachnaibh buaireadh, na leigibh le droch smuaintidh àite-tàmh fhaotainnarn inntin, gnàthaichibh le cùram meadhonna nan gràs, bithibh gu minic, dùrachdach aig caithir na tròcair.

Fa dheoigh, tha mòran, tha min dochas, ’san eisdeachd, a ghluais a cheana re ùine ann an Criosd; agus dhlùthaich ris air an àm aig a bhòrd, chum nuadh neart fhaotain uaithe. A mhuintir mo chridhe, rachaibh gu duineil, treun air bhur naghaidh, dhfheudadh e bi, nacheil agaibh ach ceum no dha eile re thoirtnar turus, gus an ruig sibh gu tearuinte ceann ar nuidhe. Tha Dia, Aingil,


[415] agus daoine nam fianaisean air na rinn sibh; gheall sibh an cath a chur gu cruadalach, gheall sibh ruidh gu luathsan rèis. Thig am bas an ùine ghrad, mar theachdairen Tighearna, gar saoradh o bhuaireadh, o thriobloid agus o bhròn; bithibh, ma seadh, fìrinneach gu bàs, agus bheir Criosd dhuibh crùn na beatha. Gun deonaiche Dia, gum bi mòr-mhath air a dheanamh do anamaibh gach aon againn, leis na nithe a chunnaic, leis na nithe a chuala, agus leis na nithe a rinn sinn air an an diu.

titleSearmoin XX
internal date1804.0
display date1804
publication date1804
level
parent textSearmona le Mr Eobhann Mac Diarmaid
<< please select a word
<< please select a page