20. Solas an t-Saoghail

Is mise solas am t-saoghail; an a leanas mise, cha siubhail e an dorchadas, ach bithidh solas na beatha aige. — Eòin 8:12.


[98]

Chan eil ann cho brèagha ri solas, eadhon ann an seagh nàdurra. Nach abradh sibh gu bheil rud-eigin ceàrr air an duine sin nach deanadh gàirdeachas ris aghrian no ri solas an latha, oir tha sinn uile ag aideachadh gu bheil leigheas anns an t-solas agus anns aghrèin. Gun teagamh, bha latha ann, agus bfheàrr le daoine bhith còmhnaidh ann an uamhachan san talamh no ann an coilltean dùmhail no ann am frògan na beinne, achs e an t-eagal a bha toirt orra sin a dheanamh, oir cha robh riaghladh ann, is bha làmh gach fir an aghaidh a choimhearsnaich, agus mar sin bha cunnart anns an t-solas.

Ach an diugh, an uair a tha eagal o dhroch riaghladh air falbh, cha iarr daoine ach solas agus blàths na grèineno, mar a thuirt na seann daoine, “Ri cùl gaoithes ri aodann grèine”. Agus gu cinnteach is mòr an t-atharrachadh a solas ann an spiorad an duine. An uair a bhios neachna laighe air leaba tinneis agus nach eil e faotainn cadal na h-oidhche, nach tric a shùil air an uinneag feuch a bheil solas an latha idir brath tighinn. Agus nach iomadh fear a bhios eu-dòchasach gu leòr feadh na h-oidhche is gnothaichean ag amharc anabarrach dorchana aghaidh, a tha faotainn air ais a dhòchais agus a mhisneachd an uair a thig solas an latha agus a tha aghrian ag èirigh. Nach maith a thuig an Salmaidh seo an uair a thubairt e:

Tràth feasgair fòs ged robh ann bròn,
thig aoibhneas leis an .

Cha leig leas iongantas sam bith a bhith oirnn, ma , gu bheil am facalsolasair a chleachdadh cho bitheanta anns aBhìoballanns an t-Seann Tiomnadh a thaobh ceartais, fìreantachd, naomhachd, is Facal an Tighearna; agus anns an Tiomnadh Nuadh a thaobh an t-Slànaigheir agus a Shoisgeil. Mar thuirt e fhèin: “Is mise solas an t-saoghail”.

Chì sinn cho freagarrach is a tha am facal seo, ma smaointicheas sinn air cor an t-saoghail mun tàinig an Slànaighear. Bha trì treubhan no rìoghachdan ann a bha comharraichte am measg chàichIùdhaich, Greugaich, Ròmanaichagus dhfhaodamaid a ràdh gu robh achuid eile den t-Saoghal a tha aithnichte an diugh ann an dorchadas, eadhon ann an seagh


[99]

nàdurra. Agus bha na triùir a dhainmich mi ann an dorchadas ann an seagh spioradail, ged nach robh ann an seagh nàdurra.

Bha na h-Iùdhaich air tuiteam on staid àrd anns an robh iad ri linn Dhaibhidh agus Sholaimh; bha an crùn air falbh uapa, agus bha coigrich ariaghladh na dùthcha; agus, bu mhiosa air fad, bha an seann chreideamh air falbhbha an teine air a dhol às, agus, ged bha luath gu leòr ann fhathast, bha an cridhe on tàinig an teas fuar marbh. Agus cha robh na Greugaich dad na bfheàrr. Bha iad comharraichte airson maise na h-inntinn agus maise na làimhe. Airson grinneas agus snas, an chuid ann an sgrìobhadh agus ann an clachan snaidhte, cha robh leithid nan Greugach riamh ann an eachdraidh an t-saoghail. Ach aig acheart àm cha robh àite do Dhia ann am beatha no ann an obair nan Greugachneo-ar-thaing nach robh cathair bhrèagha aca, ach cha robh an Dia beò agus fìorna shuidhe anns achathair sin. Gun teagamh, bha smaointinn na bfheàrr aig cuid aca, oir an ceann bhliadhnachan, an uair a thàinig an t-Abstol Pòl don Ghrèig, chunnaic e altair ann a h-aon de na sràidean, agus na facail seo sgrìobhtoirre: “Don Dia neo-aithnichte”. Agus arsa Pòl riu: “Esan da bheil sibh adeanamh adhraidh, gun eòlas agaibh air, is e a tha mise asearmonachadh dhuibh”.

Aig acheart àm bha na Ròmanaichnan ruith isnan cabhaig, acur rìoghachd ri rìoghachd is dùthaich ri dùthaich, atoirt a-mach maighistearachd agus glòir an t-saoghail le fuil is le iarann, gun ghuth air an a mhaireasDia agus anam an duine.

An uair a smaointicheas sinn, ma , air cor an t-saoghail an uair a thàinig an Slànaighear, agus an uair a chuimhnicheas sinn carson a thàinig esan, chì sinn cho freagarrach is a tha na facail seo: “Is mise solas an t-saoghail”.

Nis, ged tha gnothach againn ris an t-saoghal ann an seagh, agus ris na rìoghachdan ann an seagh, os cionn gach tha ar gnothach ruinn fèin. ’S ma thuirt an Slànaighear, “Is mise solas an t-saoghail”, thuirt e cuideachd, “An a leanas mise, cha siubhail e ann an dorchadas, ach bithidh solas na beatha aige.” ’S nach fhaodamaid na trì dòighean cudthromach anns a bheil Crìosd atoirt solas do gach aon, leth fa leth, a chur sìos ann am


[100]

beagan fhacal. Tha e atoirt solais do dhaoine an an , an an diugh, agus an màireach.

An an . Tha an an na chudthrom air gach aon againn, agus chan iongantach ged a bhitheadh. Thuirt fear roimhe: “Nan tachradh an an rium an diugh, nach e a chuireadh an t-eagal orm!” Gun teagamh, chuireadh, a chionn gu bheil e làn pheacaidhean air a bheil cuimhne againn agus làn pheacaidhean air nach eil. ’S nan abradh fear ruibh, “Ged a gheibhinn-sa an an air ais a rithist, cha toirinn atharrachadh sam bith às; an a bha mi is a tha mi, ’s e dhiarrainn a bhith gu bràth tuilleadh” ’s e a theireadh sibh mu dheidhinn an duine sin gu robh e aona chuid ga mhealladh fhèin air neo nach do thuig e riamh an t-eadar-dhealachadh a tha eadar naomhachd Dhè agus -naomhachd an duine. Mas e an Salmaidh, nach e a thuirt e, “A Thighearna, na cuimhnich an aghaidh do sheirbhisich peacaidhean òige”; agus mas e an t-Abstol Pòl, nach e a thuirt esan, “Och, is duine truagh mi! a shaoras mi o chorp abhàis seo?” “Tha mi atoirt buidheachais do Dhia,” ars esan, “tre Iosa Crìosd an Tighearna.” Is e an Slànaighear, ma , solas an t-saoghail a thaobh an an . Mas e is gun aidich sinn ar peacaidhean, bheir e maitheanas dhuinn. Is e sin a tha atoirt dhinn cudthrom agus eagal an an .

An an diugh. Tha an an diugh atoirt uilc fèin agus a dhòighean fèinna chois, is ma thuit sinn an no ma ghèill sinn do na draghannan, ciamar a tha fios againn nach tachair acheart an diugh, agus nach tuit sinne; is as fheàirrde sinn maitheanas a thaobh an an , ma tha an an diugh adol a sgrìobhadh cunntais ùir nar n-aghaidh. Is maith dhuinn, ma , gu bheil solas an an adeàrrsadh air an an diugh cuideachd. Nam biomaid ag iarraidh coimeas don t-Soisgeul, chan e a h-aon de na comharraidhean sin a chì sibh aig dealachadh nan rathad agus a tha mar gum beadh ag ràdh ruinn, “Sin do rathad-sa; imich thusa ann an sin.” Tha an Soisgeul adeanamh tuilleadh agus sin air ar son; tha e agluasad còmhla ruinn anns an rathad agus agiùlanna chois maitheanas airson gach peacaidh, neart airson gach buairidh, leigheas airson gach galair, agus solas airson gach àite dorcha. “An a leanas mise”, ’s e tha Crìosd ag ràdh. Tha e fhèin adol air thoiseach anns an rathad, ’s mar a bha an an na làimh,


[101]

s mar a tha an an diughna làimh, mar sin tha an làrna-mhàireachna làimh cuideachd, agus a h-uile màireach a bhios ann. “Is e Iosa Crìosd an ceudna, an , an diugh, agus gu sìorraidh”. ’S ged a tha iomadh solas anns an t-saoghal seo a thèid àssolais a chaidh a lasadh le gliocas no le fòghlam no le innleachd dhaoine, cha tèid an solas aige-san às co-dhiù a chionn gur h-e Solas na Beatha.

titleSolas an t-Saoghail
internal date1950.0
display date19..
publication date1988
level
reference template

Sgrìobhaidhean Choinnich MhicLeòid %p

parent textVI. Searmonan
<< please select a word
<< please select a page